Servicefokuserade supportspecialister till Stockholm
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.
Servicefokuserade supportspecialister till Stockholm
TechTeam växer och söker nu 3 nya supportspecialister till servicedesken hos en av våra kunder i centrala Stockholm. Du kommer att sitta i första linjen och via telefon och e-mail hjälpa de
anställda med deras IT-relaterade frågor och problem.
Att arbeta på TechTeam
Vi söker dig som är skicklig, engagerad och pålitlig. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Som konsult hos TechTeam arbetar du uteslutande
med längre uppdrag och du har fast månadslön även mellan uppdrag. Vi erbjuder våra konsulter löpande kompetensutveckling och möjlighet att arbeta i ett växande företag där vi värdesätter
delaktighet från våra medarbetare. Hos oss har du möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och cetrifieringsförsök. Avklarad certifiering medför
lönespåslag.
Din erfarenhet och kompetens
Du har minst ett års arbetslivserfarenhet inom helpdesk eller liknande arbete där du har fått vana av att ge support via telefon. Erfarenhet av att arbeta med remoteverktyg är också ett plus.
Kompetensmässigt skall du ha god insikt i Microsofts produktfamilj och erfarenhet av något/några av följade system: Windows 2000/XP, Office 2003 och Outlook 2003. Vi ser också gärna att du har
kunskaper i Novell och Groupwise.
Du har ett genuint intresse för IT/teknik och av att bistå IT-användare med problemlösning. Du har förmåga att sätta dig in i kundens behov, samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för
användare på alla nivåer. För att trivas i konsultrollen har du en positiv inställning till nya miljöer och arbetskamrater och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer.
För tjänsterna är det även viktigt att du behärskar svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
Publiceringsdatum2007-09-21TillträdeUrvalsarbetet sker löpande så tveka därför inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Anställningstyp/arbetstiderHeltid tillsvidare
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
https://sqm.easycruit.com/vacancy/application/114669/4749?channel=amv&iso=seSista ansökningsdag 2007-10-21
Vi tar inte emot ansökningar via epost
FöretagTechTeam SQM
Box 1152
17123 SOLNA
Mer information på
http://www.techteam.se Jobbnummer 5420
Observera att sista ansökningsdag har passerat.