ServiceFinder söker en erfaren rekryterare

ServiceFinder Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ServiceFinder Sverige AB i Stockholm

ServiceFinder startades 2006 av tre unga killar i en liten källare med syftet att göra det snabbt, enkelt och tryggt för konsumenter att hitta rätt tjänsteföretag. Idag är vi störst i Sverige inom tjänsteförmedling där vi hjälpt över 200.000 konsumenter att hitta rätt tjänsteföretag, tillhör en av Nordens största mediakoncerner Schibsted och samarbetar med Sveriges största aktörer, Aftonbladet och Blocket. Vi söker nu enrekryterare som vill vara med och bygga vidare på vår säljorganisation!

Vad behöver vi?
Personen som vi letar efter är en driven, strukturerad och disciplinerad person som har tidigare erfarenhet av att arbeta med rekrytering/personbedömning av säljare. Din bakgrund ska antingen vara från ett rekryteringsbolag eller från ett säljföretag där du har arbetat med att rekrytera innesäljare.

Vi behöver en person som
Är självständig
Är resultatorienterad
Har tidigareerfarenhet av rekrytering
Har tidigare försäljningserfarenheter
Har en analytisk förmåga för att se trender i statistik

Publiceringsdatum
2014-02-10

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett helhetsansvar för hela rekryteringsprocessen, som innefattar att skriva och publicera annonser, intervjuer, återkopplingar, urvalsarbete och kandidatpresentation för försäljningschef. Du kommer själv att leda dina kandidater genom processen och sköta all typ av återkoppling. Du kommer att ha tydligt uppsatta mål som sätts månadsvis tillsammans med närmsta chef. Du kommer att vara en viktig person för försäljningsavdelningens tillväxt och kommer att tillhöra säljstaben, där du arbetar nära både försäljningschef och försäljningsdirektör. Kort och gott så kommer ditt fokus att vara att få in fler säljare och vara med och bygga vidare på en framgångsrik försäljningsavdelning.

Varför ServiceFinder?
Vi är ett företag med en stark företagskultur som präglas av tillväxt, fokus och framåtanda. När man arbetar på företaget så märker man ganska snabbt att vi rör oss framåt och har inget intresse av att stå stilla. Vi kommer att ta platsen som top of mind på marknaden, frågan är bara när. Vi är i dagsläget delägda av mediakoncernen Schibsted, vilket betyder att du kommer att jobba med ett varumärke som konstant är synligt på de dominerande internetsajterna i Sverige. Alltså har du de alla rätta förutsättningarna för att kunna göra ett bra jobb med rekryteringen. Dina närmsta kollegor är ledarna på företaget och du sitter centralt på säljgolvet, för att du är minst lika viktig som alla andra på avdelningen.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Arbetstider: mån-fre 8-17
Lön: Individuell lönesättning

Vid frågor, kontakta Aleksandar Goga, aleksandar.goga@servicefinder.se . Vi rekommenderar att du ansöker så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande.

Kontaktperson för detta jobb
Aleksandar Goga
Försäljningsdirektör
0761 700 700

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-12
Ange följande referens när du ansöker: rekryterare
Ansökan kan skickas till e-postadress: aleksandar.goga@servicefinder.com

Företag
ServiceFinder Sverige AB

Adress
ServiceFinder Sverige AB
Box 24179
10451 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 108
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6530000

Jobbnummer
1775200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ServiceFinder Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ServiceFinder Sverige AB: