Servicedesktekniker till kund

InfoCare / Supportteknikerjobb / Karlstad
2017-08-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker till kund" (publicerad 2017-10-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Karlstad, Örebro, Skövde, Ludvika, Vänersborg eller i hela Sverige

Vi söker nya drivna tekniska kollegor som är serviceminded, framåt och vill utvecklas tillsammans med InfoCare för uthyrning till kund

Som servicedesktekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.

Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Minst 6 månaders erfarenhet från 1st line support/servicedesk /helpdesk eller liknande är ett krav. Stort intresse för IT/teknik är önskvärt. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.

Erfarenhet av dessa kompetensområden är meriterande:

* Windows OS 10
* MS Office 365
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem
* Erfarenhet av IT-arbete inom kommunal verksamhet

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.

Ansök snarast då urval sker omgående, uppdraget startar i oktober och pågår i 1 år.

InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-08-28

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-25
Ange följande referens när du ansöker: 751/556
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Forfragningar.SE@infocare.com

Företag
InfoCare

Adress
InfoCare
65225
65225 1780

Kontorsadress
652 25

Jobbnummer
3665906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: