Servicedesktekniker sökes till roll med utvecklingsmöjligheter
Perido AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2017-11-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker sökes till roll med utvecklingsmöjligheter" (publicerad 2018-02-26) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Perido söker två servicedesktekniker till en myndighets IT-specifika avdelning. En arbetsplats där du kan utvecklas även inom andra områden om så skulle önskas! Tjänsten är placerad på deras kontor i centrala Göteborg.
Här kommer du att hjälpa användare genom att antingen självständigt lösa problem alternativt skicka dem vidare till rätt instans. Genom att prioritera incidenter, tilldela ärendenummer, hålla kunden informerad om den aktuella statusen och bevaka att ärenden som har blivit loggade tas emot på ett korrekt sätt, kommer du tillsammans med ditt team att se till att arbetet går så smidigt som möjligt.
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har arbetat med IT-support tidigare och att du trivs med att ha telefonen som arbetsverktyg. Då du kommer ha mycket kontakt med användare och kunder är du även kommunikativ och mycket serviceinriktad. Vidare är du lösningsorienterad, ansvarsfull och har ett brinnande IT-intresse.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-11-13Kravprofil för detta jobb• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk
• Goda kunskaper inom kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (så som Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag i 18 månader med god chans till ett års förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du någon erfarenhet av teknisk support eller kundtjänst? Är du intresserad av att ägna dig åt mer IT-relaterade uppgifter på en myndighet där du kan växa? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 55723LH i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 55723LH
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3798848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.