Servicedesktekniker med genuint intresse för problemlösning - se
Perido AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-02-05BeskrivningVi på Perido är på jakt efter en person med ett stort intresse för teknik och problemlösning till en av våra kunder, en trevlig myndighet med placering i centrala Göteborg. Deras kunniga supportteam behöver förstärkning av ytterligare en vass servicedesktekniker.
Som servicedesktekniker erbjuds du en varierad arbetsdag där din främsta uppgift är att se till att all IT-utrustning fungerar som den ska, genom att dagligen hantera teknisk felsökning, problemlösning och service. Här kommer du att hjälpa användare med att lösa tekniska problem och över telefon, mail och genom fjärrstyrning. Ärendena varierar i innehåll och svårighetsgrad och berör såväl hård- som mjukvara och kringutrustning. Förutom att i så stor mån som möjligt lösa de tekniska ärenden som kommer in kommer du också att få klassificera och dokumentera lösningar och säkerställa att kunden i slutändan får bästa tänkbara service.
För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse. Du har en förmåga att hantera flera olika processer samtidigt. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ och du trivs bra med att arbeta i team. För att ta dig an arbetsuppgifterna på bästa sätt har du minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och goda kunskaper kring operativsystem, nätverk och datorer. Det är även en fördel om du tidigare kommit i kontakt med arbetsuppgifter som rör kommunikation och informationssäkerhet. Utöver det bör du ha grundläggande kunskaper i MS Office samt kunnande om ärendehanteringssystem.
Hoppas att vi har väckt ditt intresse! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Säkerhetsklassning kommer att ske inför uppdraget.
Kravprofil för detta jobb• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års erfarenhet av liknande arbete
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk
• Goda kunskaper inom kommunikation samt informationssäkerhet
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (så som Easit BPSeller Artologisk Helpdesk)
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2019-05-31. Tillträde så snart som möjligt.
Har du tidigare arbetat i en serviceinriktad roll som teknisk support eller kundtjänst? Är du en social och kommunikativ problemlösare? Här erbjuds en roll med goda utvecklingsmöjligheter och ett härligt gäng kollegor på en trygg och stabil myndighet. Låter det lockande? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15751EH i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3945380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.