Servicedesktekniker med ett stort intresse för IT

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.

Publiceringsdatum
2016-03-24

Företaget
Företaget levererar trygg IT outsourcing med fokus på snabb service och god support. De tar hand om delar av- eller hela företags IT miljöer. Fokus ligger på allt från servrar, internet och backup till kontorets lokala IT-behov i form av t.ex. nätverk och Wi-Fi. De tar även ansvar för arbetsplatser, både Mac- och Pc-miljöer samt iOS/Android.

Företaget grundades 1986 och har idag cirka 50 anställda varav fem personer arbetar i servicedesken. Bolaget levererar managerade drifts- och hostingtjänster samt konsulttjänster och IT-produkter till kunder i primärt Storstockholm och Göteborgsområdet med omnejd. De har även kunder i övriga nordiska länder. Kundrelationerna är långa där hög serviceanda och ett personligt leveranssätt präglar verksamheten. Tjänsterna som erbjuds leder till en säker IT-drift och skalbar IT-infrastruktur.

Dina arbetsuppgifter
Som servicedesktekniker är du ansiktet utåt och har ett stort ansvar för att skapa ett intryck som förmedlar att de har Sveriges nöjdaste kunder. Idag löser de cirka 90% av de ärenden som kommer in, något som gett dem pris för sin goda kundnöjdhet. Servicebiten i kombination med din kunskap kring att ta hand om de supportärenden som inkommer via mail och telefon är avgörande i den här rollen.

Arbetsuppgifterna varierar i omfattning och svårighetsgrad. Du kommer bl.a. att arbeta med att felsöka hård-och mjukvara, kontohantering, installation av applikationer och felavhjälpning via fjärrverktyg. Merparten av ärendena är Windowsrelaterade. Utöver det kommer du även att ha kontakt med kunders tredjepartsleverantörer då företaget strävar efter att agera SPOC för sina kunder

Kvalifikationer
• Utbildning: Avslutad gymnasial utbildning (meriterande med IT-inriktning)
• Erfarenhet: Minst ett års erfarenhet av arbete i servicedesk, antingen i en liknande miljö mot externa kunder eller internt på ett större bolag med många användare.
• Programvaror: Goda kunskaper i Windowsoperativ från Windows 7, Office 365 och administration av Office 365, Office 2010 - 2016 (Outlook, Word, Excel) samt Active Directory
• Meriterande: Grundläggande kunskaper om nätverk, brandväggar, antivirus, SPAM samt i Mac OS X.
• Språk: Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Som person ser vi att du är serviceinriktad och noggrann i ditt sätt att arbeta. Du kommer att arbeta brett med ärenden av olika svårighetsgrad, vilket gör att du ständigt måste vara lyhörd och lösningsorienterad för att lyckas i rollen. Då du ingår i ett team på fem personer är det viktigt att du är en lagspelare som inte räds att rycka in och hjälpa till där det behövs.

Övrig information:

Start: Start mellan 1/5-1/6
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön enligt ök.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: servicedesk, it, outsourcing, helpdesk, windowsoperativ, windows, office 365, Actove Directory, nätverk, brandväggar, antivirus, SPAM, MAC OS, iOS/Android, PC, Mac

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajza Zellman Sjööblom 08-40024050 kajza.zellman.sjooblom@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2745415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: