Servicedesktekniker, finskspråkig till Advania

WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker, finskspråkig till Advania" (publicerad 2016-04-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Advania är med sina över 1000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000.

Publiceringsdatum
2016-04-05

Dina arbetsuppgifter
Windows, Active Directory och tunna klienter- Din vardag

Du kommer att arbeta i ett glatt mindre team som sitter i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap och arbetar med support mot kundens interna användare i Norden. Detta innebär att du tillsammans med de andra i supporten gör felsökningar, kontoadministration, installationer av program samt lösa diverse kommunikationsproblem. Det är mycket att lära då du jobbar med tekniskt avancerad problemlösning. Kör du fast har du alltid kollegorna till din hjälp. Vidare arbetar du i ärendehanteringssystem och löser cirka 85 % av de inkommande ärendena via telefon, mail och fjärrstyrning.

Utbildning och erfarenhet
Har du vad som krävs?

Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av tidigare arbete i IT-support. Du ska inneha kunskaper om:

• MS Officepaketet
• Windows 7/8/10
• Ärendehanteringssystem
• Remoteverktyg
• Exchange/Outlook
• Active Directory
• Behärska finska i tal och skrift

Rollen som helpdesktekniker kräver ett eget driv och fokus då arbetsbelastningen periodvis varierar. Du bör ha hög servicekänsla, vara stresstålig, flexibel, ordningsam och kunna arbeta i team.

Är vi rätt för dig?

Du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund. Som Wise IT konsult har du fördelen att arbeta hos en arbetsgivare som är specialiserade inom just IT- området, hos flera spännande kunder. Du får anställning med kollektivavtal i grunden, friskvårdsbidrag, möjlighet att ta certifieringar och fortsätta att utvecklas inom IT.

Vill du veta med om tjänsten, ta då kontakt med Malin Reisner, Kandidatansvarig på Wise IT.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Wise IT är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs mer om oss på www.wiseit.se .

Wise IT - Rätt människa inom IT

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1447
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner 076 000 18 04 malin.reisner@wiseit.se
Anne Eklöf

Företag
WiseIT Konsult AB

Adress
WiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2762853

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT Konsult AB: