Servicedesktekniker, Falun
Landstinget Dalarna / Supportteknikerjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
ARBETSBESKRIVNING
Medicinsk Teknik och IT (MiT) består av ca 140 personer som ansvarar för både medicintekniska produkter och IT-verksamhet i Landstinget Dalarna. MiT och verksamheten arbetar tillsammans med både nationella och lokala strategier för att effektivisera vården.
Landstinget Dalarnas MiT (Medicinsk Teknik & IT) består av enheterna:
• IT-förvaltning och utveckling
• Medicinsk teknik
• IT-teknik
Enheten för "IT-teknik" är uppdelad i två delar:
• Servicedesk
• Drift & Teknik
Till enheten Servicedesk söker vi nu en supporttekniker som kan förstärka vår servicedeskgrupp. Du kommer tillsammans med oss att jobba med att stödja vården kring service, support och beställningar.
I rollen som supporttekniker i 1:a linjen är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med våra användare. Du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift och din kommunikationsförmåga är mycket god. Din främsta arbetsuppgift är att ta emot inkommande samtal där du försöker lösa användarens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande skickar du det vidare till 2:a linjen som tar över ärendet. Utöver att ta emot samtal är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning.
KVALIFIKATIONER
Krav:
Utbildning inom IT sektorn med fokus på support.
Detta innefattar:
• Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
• Grundläggande kunskap i Windows operativsystem (7/10)
• Teknisk kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning
• Erfarenhet av arbete i helpdesk/supportorganisation med ärendehanteringssystem
• Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift
Publiceringsdatum2017-12-06KörkortskravErfarenhet meriterande:
• ITIL-utbildning
• Nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, LAN, WAN och WIFI
• Erfarenhet av att ha arbetat i större driftsmiljö
• Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet
Dina personliga egenskaperIT-support handlar om både teknik och service. För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa våra användare i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Du har lätt att sätta dig in i nya situationer och kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa användarna. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och gillar problemlösning.
Vi ser att du är driven, självgående och tar ansvar i ditt arbete. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Under perioder har vi mycket att göra och då är det viktigt att du är stresstålig och strukturerad. Eftersom vi arbetar med service ser vi att du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare, tillträde enl överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-07
Ange följande referens när du ansöker: 20:2017:127
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGisela Olsson
gisela.olsson@ltdalarna.se 023-491280
FöretagLANDSTINGET DALARNA
AdressLANDSTINGET DALARNA
Box 712
79129 Falun
KontorsadressLandstingshuset, Vasagatan 27, Falun
Jobbnummer 3839357
Observera att sista ansökningsdag har passerat.