Servicedesktekniker

Trafikverket / Lärarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lärarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Öckerö, Ale eller i hela Sverige

Trafikverket har till uppgift att utveckla ett effektivt och hållbart transportsystem utifrån ett trafikslagsövergripande synsätt. I nära dialog med regioner och kommuner ska verket svara för en samlad, långsiktig infrastrukturplanering för samtliga trafikslag. Trafikverket har också ansvar för att bygga, driva och underhålla de statliga vägarna och järnvägarna. Därtill ska verket ansvara för att infrastrukturen utnyttjas effektivt och främjar säkra och miljöanpassade transporter.
Huvudkontoret ligger i Borlänge.
Trafikverket ICT är en del av Trafikverket och verkar på en konkurrensutsatt marknad där vi säljer kundanpassade lösningar och tjänster inom it och telekom. Våra kunder är till exempel offentlig sektor, järnvägs- och transportsektorn, mediebolag och teleoperatörer. Med vår spetskompetens och långa erfarenhet av säkra kommunikationer ökar vi våra kunders konkurrenskraft.
Möjligheterna till utveckling är stora och vi ligger långt framme inom områdena säkerhet, intelligenta transportsystem, molntjänster och kapacitetstjänster.
Vi är ca 600 medarbetare över hela Sverige. Den största delen av verksamheten finns i huvudorterna Gävle, Stockholm, Borlänge, Örebro, Göteborg och Malmö. Totalt omsätter vi nära en och en halv miljard kronor.

Publiceringsdatum
2011-05-03

Dina arbetsuppgifter
Till sektionen ICT-Support behöver vi ett antal Servicedesktekniker till grupperna Kundservice 1 och Kundserivce 2.
Kundservice 1 och 2, agerar kontaktyta (s.k. SPOC) mot våra kunder. Uppgiften för gruppen är att ta emot ärenden från kunderna och att lösa så mycket som möjligt vid första kontakt.
Du kommer som Servicedesktekniker att ansvara för att inkommande ärenden hanteras enligt gällande arbetssätt, servicenivåer och de gällande avtal mot kund, ta emot, registrera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kontinuerlig återkoppling till kund, och statusuppdatering. Verifiering av lösning, och dokumentera lösningen i ärendet, identifiering av återkommande incidenter med likvärdig art. Vårt mål är att ha en hög lösningsgrad i förstakontakt med kund.
Resor i tjänsten förekommer.

Kvalifikationer
Du ska ha eftergymnasial utbildning inom IT-tekniskt område eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga. Du ska även ha utbildning och arbetserfarenhet av Microsofts operativ Windows XP och Windows 7.
I och med den höga lösningsgrad vi strävar efter, ser vi gärna att du har en bred och teknisk kompetens.
Har du erfarenhet av supportverksamhet och förändringsarbete, samt ITIL är detta meriterande. Det är även meriterande om du är förtrogen med ett processorienterat arbetssätt och har erfarenhet av liknande arbete.
Som person tar du initiativ och är du självgående, ansvarstagande, stresstålig, flexibel och serviceinriktad. Du har god förmåga att prioritera rätt saker, samt bra dokumentationsförmåga. Du har även ett affärsmässigt tänk och en god kommunikativ förmåga, tycker om att jobba med människor, och prata i telefon. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Så ansöker du
För att söka tjänsten gå in på http://www.trafikverket.se/Jobb-och-framtid/Lediga-jobb/ klicka in dig på den tjänst du är intresserad av.
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt, därför eftersträvar vi en mångfald bland våra medarbetare.
Sista ansökningsdag
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2011-05-17
Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-17
Ange följande referens när du ansöker: 45:2011:36
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Matthew Tolman tfn 031 - 63 51 55
Helen Norman tfn 031- 10 31 31
Mikael Jidemo tfn 0243-75302.

Facklig kontakt
ST Leif Bergner, tfn 090-17 25 65
Tony Ridderstedt 08-762 34 41
SACO Martin Agstam, tfn 026- 14 40 28

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen 1
78189 BORLÄNGE

Kontorsadress
Röda vägen 1

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-921921
Faxnummer: 0243-78900

Jobbnummer
920089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: