Servicedesktekniker
Rise Research Institutes Of Sweden AB / Supportteknikerjobb / Borås
2025-09-01
Visa alla supportteknikerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rise Research Institutes Of Sweden AB i Borås,
Mölndal,
Göteborg,
Trollhättan,
Jönköping eller i
hela Sverige Motiveras du av varierande arbetsuppgifter, problemlösning och att alltid ge kunden bästa möjliga service? Har du arbetat med IT-support tidigare? Då är du den vi söker! Som Servicedesktekniker hos RISE erbjuds ett brett och omväxlande arbete och det finns stora möjligheter till personlig utveckling, utbildning och arbete i en verksamhet med hög förändringstakt.
Om rollen Servicedeskfunktionen är en viktig del av IT-organisationen och tillhandahåller en effektiv och tydlig kommunikationsväg mellan IT-organisationen och verksamhetens användare genom att agera som "single point of contact" för IT-relaterade ärenden. Som Servicedesktekniker kommer du att sitta på vårt kontor i Borås, nära verksamheten och hjälpa våra interna användare.
Som Servicedesktekniker kommer bland annat att:
Registrera, prioritera, analysera och lösa ärenden från användare i vårt ärendehanteringssystem
Hantera supportärenden via telefon
Eskalera ärenden som inte kan lösas i Servicedesk till grupper på 2nd/3rd line.
Skapa och uppdatera dokumentation i form av till exempel kunskapsartiklar
Genomföra på-platsen-besök vid behov ute hos användare
Bidra till ständig förbättring av arbetssättet inom Servicedeskfunktionen
Vem är du? För att trivas i denna roll ser vi att du som person är mycket serviceinriktad och har vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra människor och att leverera lösningar. Du trivs med att vara "spindeln i nätet". Du är noggrann och strukturerad och har förmågan att prioritera och att arbeta efter väl beskrivna processer är en självklarhet för dig. Du har en övergripande bred IT-kunskap och en god förmåga att kommunicera runt IT frågor på ett sätt som skapar förtroende och förståelse både i verksamheten och hos leverantörer. Du kan arbeta både självständigt och i grupp och tar initiativ till att bidra att utveckla den verksamhet du arbetar i.
Publiceringsdatum2025-09-01Kvalifikationer Minst 1 års erfarenhet som supporttekniker i en stor och komplex IT-miljö
Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Tidigare erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem
God pedagogisk förmåga
Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
Kunskap och erfarenhet av: Windows, Microsoft Office, MS 365, Active Directory, Nätverk, Utskrift, Fjärrstyrning
Välkommen med din ansökan! Låter detta spännande och du vill veta mer, vänligen kontakta Robert Ahlgren, Servicedesk chef IT, 010 516 55 77. Sista ansökningsdag är den 22:e september 2025. Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61 och Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Rise Research Institutes Of Sweden AB (org.nr 556464-6874),
https://www.ri.se/ Jobbnummer 9484366