Servicedesktekniker

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Tycker du om att arbeta med IT och teknik? Älskar du att hjälpa och stötta kollegor i tekniska problem? Motiveras du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och ta eget ansvar? Då är detta något för dig!

Vi söker nu supporttekniker med minst sex månaders erfarenhet av servicedesk till ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Publiceringsdatum
2023-05-02

Dina arbetsuppgifter
Som servicedesktekniker tar du emot samtal från användare som behöver hjälp med tekniska problem. Det kan vara allt från användarhantering i Active Directory till felsökning av mjukvaruapplikationer samt hårdvara. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon och fjärrstyrning. Du kommer även att ta emot och registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i en roll som servicedesktekniker är det viktigt att du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och tycker om att lösa problem. Du har ett genuint intresse för teknik och strävar efter att alltid ge bra service. Som person är du fokuserad och självgående och du har en gymnasiekompetens inom IT. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.

Krav för rollen
• Erfarenhet av administration i Active Directory
• Erfarenhet av support och felsökning i Microsoft 365, till exempel Outlook och Teams
• Datorer (PC, chromebook, macbook)
• Applikationsinstallationer
Meriterande
Du har under de senaste 12 månaderna felsökt och hanterat ärenden i en strukturerad servicedesk.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alicia Mattsson på tfn: 0734-159393 eller alicia.mattsson@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "128987945".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
alicia.mattsson@centric.eu
0734-159393

Jobbnummer
7712271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: