Servicedeskmedarbetare till Kundservice

Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Supportteknikerjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar.

Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 360 anställda och omsätter drygt 600 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Kundservice

Kundservice ger service till förvaltningens kunder via telefon, epost, besök och elektroniskt registrerade ärenden. Kundservice hanterar felanmälan fastighet, servicedesk IT, kommunens fordon, administration, controlling, verksamhets vaktmästeri samt växel.
Kundservice söker nu medarbetare till servicedesk



Publiceringsdatum
2018-04-05

Arbetsuppgifter
Som servicedeskmedarbetare ingår du i ett team som ansvarar för support till användare både via telefon och besök. I tjänsten ingår arbete med administrativa uppgifter.

Servicedesken har som uppgift att ta emot alla typer av ärenden. De ärenden som inte kan direktlösas i första linjen koordineras och skickas vidare inom organisationen. Koordinering av ärenden kräver god förmåga att prioritera, följa upp och kommunicera med andra avdelningar för att säkerställa leverans.

Även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella.


Kvalifikationer
Du ska ha någon form av IT-relaterad utbildning och skall ha erfarenhet av kundsupport.
Du har grundläggande nätverkskunskaper och goda kunskaper inom Microsoft-produkter, framför allt AD, Office paketet, Windows, Exchange samt Skype for business.
Du är van att jobba i högt tempo. Det är viktigt att du som person ser en utmaning i att lösa problem och är serviceinriktad. Vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet, god kommunikationsförmåga och förmåga att prioritera.
Erfarenhet av processinriktat arbetssätt och ITIL-kunskaper är meriterande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön *

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-26
Ange följande referens när du ansöker: A770618
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joakim Dissler joakim.dissler@varberg.se 0340-88823, 073-232 88 23

Företag
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen
Östra Långgatan 24
43280 Varberg

Kontorsadress
Östra Långgatan 24 43280 Varberg

Jobbnummer
4063005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen: