Servicedeskmedarbetare till bolag i Göteborg

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad person för rollen som Servicedeskmedarbetare till vår kund i Göteborg. Brinner du för att leverera exceptionell service och har en passion för problemlösning? Har du minst två års erfarenhet av teknisk support/helpdesk och nu söker efter nya möjligheter? Då kan detta vara något för dig!

Om rollen
I vår kunds Service Desk kommer din främsta uppgift vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du kommer supportera och stötta användarna med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center. I rollen som Servicedeskmedarbetare kommer dina främsta arbetsuppgifter vara:

• Felsökning och installation, främst i Windowsmiljö.
• Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara.
• Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem.

Om dig
Vi söker dig som trivs i en dynamisk miljö och brinner för att leverera utmärkt kundservice. Du är en problemlösare med god teknisk kompetens och har förmågan att snabbt analysera och lösa olika IT-relaterade frågor. För att axla rollen är det bra om du tidigare har arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory. För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande kvalifikationer:

Publiceringsdatum
2024-02-10

Kvalifikationer
• Minst två års erfarenhet av teknisk support/helpdesk.
• Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande
• PowerShell (scripts)
• Ett intresse för Problem Management
• Kunskap om IP-telefoni (Cisco)

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Sökord
Support, ServiceDesk, Helpdesk, O365, Windows 7/10, TCP/IP, Active Directory, AD, Göteborg, Adecco tech

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44642".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
8460617

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: