Servicedeskmedarbetare, Stockholm

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Publiceringsdatum
2022-12-28

Arbetsuppgifter
I din roll som medarbetare i servicedesk är din huvudsakliga uppgift att ta emot inkommande supportsamtal från polisens medarbetare. Du felsöker och dokumenterar, och löser problemet där så är möjligt, eller skickar till andra grupper för vidare hantering.

Vill du vid sidan av arbetet i servicedesken utvecklas och ta ansvar finns goda möjligheter i något av de projekt vi har för att agilt förbättra våra arbetssätt och vår service. Våra system används i våra polisers vardag dygnet runt, året om. Vi på IT-supporten har därför en 24/7-verksamhet och våra medarbetare arbetar skift, vilket inkluderar kvällar, nätter och helger.

Som anställd i vår servicedesk får du chansen att vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag och har möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Gymnasieutbildning
• Mycket god datorvana
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Arbetslivserfarenhet av att arbeta med att ge service till kunder eller användare under minst sex månader inhämtat de senaste fem åren

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av att arbeta med att ge service på telefon under minst sex månader inhämtat de senaste fem åren
• Erfarenhet av arbete i IT-servicedesk eller som IT-supporttekniker eller motsvarande inhämtat de senaste 5 åren
• Erfarenhet av arbete inom support med ärendehanteringssystem eller liknande

För att trivas i denna roll behöver du vara en positiv och flexibel person. Du är självgående i dina arbetsuppgifter, men har samtidigt ett starkt samarbetsfokus. Vi ser vidare att du är mån om användarna och brinner för att ge förstklassig service. Arbetsuppgifterna ställer även krav på problemlösning och mycket god kommunikativ förmåga där du är lyhörd för användarnas behov.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16e januari. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C118991/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Kontakt
Gruppchef
Anne Melander
073-093 96 47

Jobbnummer
7296863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: