Servicedeskmedarbetare med systemförvaltaransvar

Atea Sverige AB / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea Sverige AB i Örebro, Eskilstuna, Västerås, Fagersta, Norrköping eller i hela Sverige

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Brinner du för service och teknik? Har du erfarenhet inom servicedesk och vill ha ett större ansvar inom området? Då kan det här vara tjänsten för dig! Just nu söker vi dig som vill jobba med vårt team i Servicedesk hos en stor kund i Örebro. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
I rollen som servicedesktekniker på Atea kommer du på plats hos vår kund arbeta med support av it-infrastruktur via mejl, telefon och chatt till kundens användare. Du kommer dessutom att arbeta med uppdrag Onsite hos kunden samt delta i vissa projekt. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund.

Publiceringsdatum
2021-02-19

Arbetsuppgifter
Som servicedesk medarbetare kommer du:
• Arbeta med support via mail, telefon och chatt
• Utföra uppdrag Onsite
• Delta i projekt
I rollen som systemförvaltare ingår:
• Operativt ansvar för Servicedeskfunktionen
• Se till att resursplanering mellan daglig drift och projektuppgifter går ihop med bemanningen
• Du kvalitetssäkrar rutiner såväl som upprättar nya för att förse Servicedesk med rätt verktyg för att genomföra de dagliga arbetsuppgifterna
• Du följer upp SLA och analyserar mätvärden månadsvis för att identifiera potentiella förbättringsbehov
• Ansvar för uppföljning av ärenden och att funktionen upprätthåller överenskomna mål och krav
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Ditt sätt att tala är klart, välformulerat, engagerat och du har förmågan att förstå användarnas behov. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet med en förmåga att fokusera på rätt saker. Genom att vara lyhörd, kommunikativ och lösa konflikter konstruktivt samarbetar du väl med andra. Du arbetar noggrant, strukturerat och självständigt. För att vara aktuell för tjänsten ska en godkänd registerkontroll genomföras.
För att lyckas i tjänsten som servicedeskmedarbetare bör du ha följande kompetens:
• Flera års arbetslivserfarenhet av jobb i Servicedesk inom it
• Kännedom om ITIL
• Erfarenhet av att ha arbetat i Microsoft AD eller SCCM miljö är meriterande
• Behärska svenska
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Nygren, konsultchef, via ulrika.nygren@atea.se alternativt telefonnummer 019 - 500 40 14. Tjänsten är på heltid. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Atea Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "191192".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Atea Sverige AB (org.nr 556448-0282)

Arbetsplats
Atea

Jobbnummer
5586532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea Sverige AB: