Servicedeskmedarbetare

Efecte AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Efecte AB i Stockholm

Publiceringsdatum
2017-06-16

Dina arbetsuppgifter
Arbetar du med IT-support idag? Är du nyfiken på att testa nya utmaningar, skapa nya relationer och bli en viktig del i vår leverans av ett av marknadens bästa service management system.

Då är du kanske rätt person till vår servicedesk i Stockholm!

Din Vardag

I rollen som servicedesktekniker sitter du nära verksamheten och hjälper medarbetare i vardagen med varierande IT-ärenden. Du ger support av våra system via telefon och mail direkt mot slutkunder. Du kommer till exempel att:

• Fungera som SPOC - single point of contact
• Administrera systemkonfigurationer
• Hantera beställningar
• Felsöka incidenter
• Root Cause analysis
• Eskalering av incidenter och uppföljning att dessa hanteras korrekt
• Besvara frågor kring företagets system och tjänster

Det finns därmed mycket att lära! För dig som är driven finns goda möjligheter att utveckla dina tekniska färdigheter och gå framåt och vi ser gärna att du vill utveckla dig själv för att i förlängningen bli lösningskonsult.

Vi söker dig som har tidigare arbetserfarenhet från IT-support. Som person söker vi dig som är driven och social, med ett stort tekniskt intresse. Vi ser att du uttrycker dig felfritt på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strävar ständigt efter att lösa problem så smidigt som möjligt. Du har vidare en god förmåga att anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån personen du har kontakt med. Du är trygg i din yrkesroll tack vare dina tidigare erfarenheter och kunskaper. Nu är du redo att testa på något nytt!

Vi ser gärna att du har gått en utbildning inom IT och självklart att du har ett genuint intresse för teknik och datorer.

Du är en lösningsorienterad och kommunikativ person och har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem. Arbetet sker utifrån ITIL Service Management.

Utbildning / Erfarenhet

• Dokumenterad erfarenhet från krävande Service Desk-miljö
• Dokumenterad erfarenhet av ITIL-kompetens (certifiering eller liknande) och processorienterat arbete
• Arbete i mindre organisationer

Erfarenheter som är meriterande
• Arbete i ett eller flera ärendehanteringssystem
• Programmering i Python/Jython

Efecte är nordiskt bolag med moderbolag i Finland. Vi arbetar med utveckling och försäljning av it produkter inom segmenten service management och identity management.

I Sverige är vi idag 10 personer och växer snabbt. Vi flyttar i augusti in i nya trevliga lokaler i Kista med närhet till både pendeltåg och tunnelbana.

Varaktighet, arbetstid
Individuell lönesättning och sex månader provanställning tillämpas. Vänligen ange lönekrav med din resume.

Ersättning
Individuell lönesättning och sex månader provanställning tillämpas. Vänligen ange lönekrav med din resume.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Krister Broman krister.broman@efecte.com

Företag
Efecte AB

Adress
Efecte AB
Österögatan 1 1TR
16440 Kista

Kontorsadress
Österögatan 1 1TR

Jobbnummer
3561932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Efecte AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Efecte AB: