Servicedeskhandläggare till servicedesk ekonomi

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
2016-06-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedeskhandläggare till servicedesk ekonomi" (publicerad 2016-12-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen ekonomirelaterade tjänster.
Avdelningen för ekonomirelaterade tjänster erbjuder administrativa tjänster inom e-beställning, faktura, redovisning och bokslut till statliga myndigheter. Inom avdelningen finns Servicedesk ekonomi, som supportar kundmyndigheter inom tjänsteområdet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

I rollen som servicedeskhandläggare jobbar du i huvudsak med att svara på frågor, guida kunder i system, dokumentera och informera kunder om våra tjänster via telefon eller e-post. Du ser till att kunder får svar och återkoppling. Delar av dagen är schemalagd för telefonpassning. I tjänsten ingår även vissa ekonomiadministrativa uppgifter.

Publiceringsdatum
2016-06-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst två års erfarenhet av service och servicedeskarbete eller motsvarande

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av ekonomiadministration
• Erfarenhet av ekonomisystemen Agresso eller Visma Proceedo

Vidare ska du:
• Ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift
• Vara flexibel, noggrann och ha god förmåga att hantera ett brett kunskapsområde.
• Ha förmåga att ge hög service till våra kunder

Vi lägger stor vikt till de personliga egenskaperna.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen in med din ansökan senast den 31 juli 2016.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Peter Wikander Saco-S tel. 08-665 29 34, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter FE-15 801 71 Gävle
80171 Östersund

Kontorsadress
Statens servicecenter FE-15 801 71 Gävle

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2922108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: