Servicedeskansvarig till världskänt bolag

Perido Skills AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta med ledarskapsfrågor och inom kundtjänst eller servicedesk? Vill du jobba som konsult på ett världskänt internationellt bolag inom bankbranschen? Då är det här tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2012-07-17

Beskrivning
Perido söker nu en servicedeskansvarig för ett uppdrag hos en av våra kunder. Denna kund är en internationell känd aktör inom bankbranschen och har sitt Stockholmskontor strax norr om innerstaden.

I detta spännande uppdrag går du in i rollen som ansvarig/teamleader hos denna kunds servicedeskteam. Här ansvarar, koordinerar och deltar du i gruppens operativa arbete i servicedesken samt ser till att de levererar IT-service såväl som IT-support för kunder inom organisationen. Detta innefattar att du som teamleader motiverar och coachar din grupp, att du sätter mål och peppar gruppen så att målen nås. Du håller i gruppmöten, identifierar gruppens utvecklingsbehov och jobbar enligt organisationens IT-strategi. Utöver detta är det dig kollegorna vänder sig till i fråga om incidentrapporter vilket kan innebära att du får följa rapporten genom den operationella livscykeln.

Vi tror att du som är nyfiken på denna tjänst är en naturlig ledare som känner sig hemma i en roll där du arbetar med ett helhetsperspektiv samtidigt som du får gå ner på individnivå och coacha enskilda medarbetare efter just deras individuella behov. Du är flexibel och anpassar dig snabbt i nya situationer såväl som grupper och är en person som lätt skapar goda relationer med nya människor. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Högskole/universitetsutbildning inom IT, eller motsvarande erfarenhet
• Några års erfarenhet av kundtjänst/support
• Erfarenhet av ledarskap, coachning, motivation, rekrytering och kompetensutveckling för de anställda
• Meriterande om du jobbat som tekniker samt har erfarenhet av ITIL
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Konsultuppdrag aug - dec 2012

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ange referensnumret i ärenderaden.
Ange följande referens när du ansöker: 7712MO
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
1296626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: