Servicedeskansvarig Till Rise I Borås
Rise / Supportteknikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rise i Borås,
Göteborg,
Jönköping,
Växjö,
Linköping eller i
hela Sverige I din roll som Servicedeskansvarig har du det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla servicedeskens arbete inom RISE-koncernen. Som Servicedeskansvarig hos RISE finns stora möjligheter till personlig utveckling, utbildning och arbete i spännande projekt i en innovativ arbetsmiljö med trevliga kollegor.
Vill du vara en del av ett starkt, samlat forskningsinstitut? I internationell samverkan med akademi, näringsliv och offentlig sektor bidrar RISE till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle!
IT-funktionen har en viktig roll vars ansvar är att förse koncernen med IT-nära tjänster, delta i den verksamhetsnära förvaltningen och driva utvecklingen inom strategiskt viktiga IT områden för koncernen. Koncernens IT organisation är geografiskt placerad både i Borås och i Stockholm och består av totalt ca 30 personer.
DIN VARDAG
Arbetet innebär ansvar för att driva utvecklingen framåt av servicedesken samt leda personalen och planera det dagliga arbetet.
Ansvarsområden:
Övervaka att supportärenden blir hanterade och stängda inom överenskomna tider och mäta, rapportera och utvärdera servicedeskens kvalitet och prestation
Samordna kommunikationen kring aktuell status på IT-tjänster mot RISE användare
Driva kontinuerliga förbättringsarbeten
Kompetensutveckling av servicedesk personal
Ansvara för kritisk incidenthantering
Du kommer även i den mån det finns tid och utrymme att delta i IT-relaterade projekt inom RISE-koncernen.
DIN PROFIL
Vi söker dig som jobbar som Servicedeskansvarig idag eller har tidigare erfarenhet av denna roll. Vi ser även att du har goda kunskaper inom ITSM och meriterande är certifieringar inom ITIL eller liknande ramverk. Du har ett genuint intresse av människor och vana av att leda andra. Du motiveras av att arbeta i projektform och har tidigare erfarenhet av IT-relaterade projekt.
Som person är du engagerad, trygg, ansvarsfull och förtroendeingivande. Du har förmågan att motivera andra och få en grupp att arbeta mot gemensamma mål. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
VILL DU VETA MER?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Kerstin Stener på 070-304 69 19,
kerstin.stener@sigma.se eller Susanne Hjälmered på 070-389 70 07,
susanne.hjalmered@sigma.se . Välkommen med din ansökan på
www.sigmarecruit.se/jobb . Urval och intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt.
OM RISE
RISE - Sveriges forskningsinstitut
Innventia, SP och Swedish ICT har gått samman i RISE för att bli en starkare forsknings- och innovationspartner. I internationell samverkan, med akademi, näringsliv och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. RISE 2 200 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. Vi erbjuder ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra produkter, tekniker och tjänster. RISE Research Institutes of Sweden ägs av svenska staten.
www.ri.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-04-17ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Stener +46 70 304 69 19
FöretagRISE
AdressRISE
Valhallavägen 117 G
11531 Stockholm
KontorsadressValhallavägen 117 G
Jobbnummer 4088136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.