Servicedeskansvarig till IT-enheten

Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn i Örnsköldsvik

Örnsköldsviks kommun - Konsult- och serviceförvaltningen

Konsult och Serviceförvaltningen använder sin kunskap och sitt engagemang för att leverera helhetslösningar som skapar nytta i vardagen för kommunens kärnverksamheter som skola, vård och omsorg.

Servicedeskansvarig till IT-enheten KSF:2015:31
till IT-enheten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdag snarast.

IT-enheten tillhör organisatoriskt KSF och ingår i avdelningen för administrativa stödtjänster.

Publiceringsdatum
2015-10-26

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med ansvarig chef har du möjligheter att påverka rutiner, arbetssätt och utveckla de processer som är relaterade till Servicedesken.
Du ansvarar, koordinerar och deltar i gruppens operativa arbete i ser-vicedesken samt ser till att de levererar IT-service såväl som IT-support för kunder inom organisationen.
Du motiverar och coachar din grupp, håller i gruppmöten, identifierar gruppens utvecklingsbehov och jobbar enligt organisationens satta mål.
Det är till dig kollegorna vänder sig i fråga om incidentrapporter.
Du eftersträvar en effektiv ärendehantering, följer upp samtliga ärenden och ser till att de åtgärdats inom tidsramen för den prioritet som är satt på ärendet.
Du analyserar ärenden för att se mönster eller återkommande problem för att på så sätt ge underlag för proaktiva insatser.

Kvalifikationer
Högskole/universitetsutbildning inom IT, eller motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av arbete med IT-support, secondline support eller liknande och har bred IT-kompetens.
Kunskap/erfarenhet inom lagar och regler för e-signering och erfarenhet om PKI, ITIL, Projektledning samt användaradministration i Active Directory och eDirectory liksom kunskap om nätverk och infrastruktur är meriterande.
Du är flexibel och anpassar dig snabbt i nya situationer såväl som grupper och är en person som lätt skapar goda relationer med nya människor.
Du kan fatta beslut, är ansvarstagande, drivande och vill arbeta proaktiv för att kunna leda, planera och fördela det dagliga arbetet för servicedesk.
Du har en god analytisk och kommunikativ förmåga.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Upplysning
Enhetschef Tonie Hellgren, tfn 0660-882 04.

Facklig företrädare: Vision, Pia Viklund, tfn 0660-787 50.

Vi ser gärna att du bifogar meritförteckning, personligt brev och eventuellt examensbevis med din ansökan.

Så ansöker du
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg på vår webbplats under rubriken "Lediga jobb". Klicka på den tjänst du önskar söka och följ sedan instruktionerna.

Sista ansökningsdatum är den 2015-11-22

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-22

Kontakt
Tonie Hellgren, enhetschef 0660-882 04

Facklig kontakt
Pia Vilkund, Vision 0660-787 50

Företag
Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn

Adress
Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn
Järnvägsgatan 6
89188 Örnsköldsvik

Kontorsadress
"Kronan" Järnvägsgatan 6

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0660-880 00

Jobbnummer
2497374

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn: