Servicedeskansvarig

Uppsala kommun / Datajobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Kommunledningskontoret IT

Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.

Kommunledningskontorets IT-stab har helhetsansvar för kommunens IT-miljö och arbetar strategiskt, styrande och stödjande. IT ska vara en förändringsmotor och bidra till att kommunen som helhet kan svara upp mot komplexa utmaningar i ett långt perspektiv. IT-organisationen ska ha en hög kunskap om och förståelse för verksamhetsbehov och bära den komplexitet som IT-relaterad verksamhetsutveckling i stora organisationer innebär. IT-staben ska bidra med långt mer än tekniska lösningar och finnas som en naturlig del av ledningsstödet till förvaltningar och bolag.

Mer information om Uppsala kommun: www.uppsala.se


Publiceringsdatum
2017-07-11

Dina arbetsuppgifter
Som ansvarig för Servicedesk leder, prioriterar och driver du arbetet inom 1:a linjen, som har det övergripande ansvaret för alla supportärenden inom IT. Där ligger focus på service och problemlösning via fjärrhantering, telefon och e-post. Du ansvarar för att driva och koordinera det operativa arbetet genom att, coacha medarbetarna, planera schema och ansvara för processer inom området. Gruppen består av 6 personer. Du ger förutsättningar för medarbetarna genom att samordna och förmedla övergripande krav enligt avtal och verksamhetsmål. Du följer upp och analyserar utfall och förmedlar till berörda i organisationen. Du verkar för ett resultatorienterat samarbete internt och är drivande i utvecklingen av servicekulturen. Som ledare agerar du även för ett gott samarbete med interna samarbetspartners. Servicedesk har det övergripande ansvaret för alla supportärenden.

Servicedesk har idag tre huvudområden dessa är Systemförvaltning, Teknik och Telefoni. Du kommer även att fungera som stöd i frågor rörande kontaktcenterlösningar både internt och för andra enheter i koncernen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning från gymnasiet eller högskola. Du har erfarenhet av kundservice/kontaktcenters och av att utveckla verksamheter och leda, inspirera och engagera kollegor samt säkerställa att kompetenser tillvaratas. Du har även erfarenhet av verksamhetsplanering och schemaläggning av personal. Önskvärt är erfarenhet av arbete inom större eller komplexa organisationer och en bred förståelse för frågor kring kvalitet i användarupplevelsen. Kunskaper i att driva process- och förbättringsarbete är ett krav liksom B-körkort. Vi ser gärna att du har kunskap om PM3 samt ITIL.

Som person har du en god ledarskapsförmåga och du tar ansvar och initiativ och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du har en god administrativ förmåga och är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vi ser även att du är strategisk, tänker övergripande och kan se de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut och att se möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga, arbetar gärna i team men även själv och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du lätt för att kommunicera i både tal och skrift och du tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Dessutom har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Lars-Johan Yvell, enhetchef, 0767-98 34 14

Fackliga företrädare:
Jusek, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Jennie Eriksson, 018-727 24 39

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 63 58.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. 100%. Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-08
Ange följande referens när du ansöker: KSN-2017-2795
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Adress
Uppsala kommun

75375 Uppsala

Kontorsadress


Jobbnummer
3599753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: