Servicedesk-tekniker med kunskaper i danska/norska till trevligt

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2010-09-17

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en serviceinriktad och flexibel servicedesk-tekniker. Vår kund sitter i trevliga lokaler vid Alviks strand och på företaget arbetar i nuläget 40 personer. Företaget är en del av en större koncern som är en helhetsleverantör inom IT och erbjuder tjänster inom management, engineering, affärssystem, systemutveckling/integration samt teknisk infrastruktur och drift. I rollen krävs att du förutom svenska och engelska är kunnig i norska eller danska.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär enklare support. Du ska kunna ta emot uppgifter och lösa problem som rör både IT och teknik samt bedöma vilka fall du kan lösa själv och vilka du ska skicka vidare till 2nd eller 3rd line support. Du arbetar i ett team på i nuläget är åtta personer vilket väntas bli tolv inom en snar framtid. Ditt team kommer framförallt att arbeta mot en ny kund som är verksam inom byggbranschen. Ni arbetar i ett högt tempo med ärenden av varierande karaktär, allt från IT-relaterade problem till support av mobiltelefoni.
I rollen arbetar du nära drifttekniker i 2nd och 3rd line support. Då det aktuella företaget är ett litet företag i det stora, arbetar du nära chefer och det finns goda möjligheter att utvecklas samtidigt som du är del av en stor koncern.

Kvalifikationer
Tekniska krav
Du har någon form av utbildning inom IT, gärna högskole- eller KY-utbildning. Du är tekniskt kunnig och har kunskaper inom IT. Det är mycket meriterande om du har kompetens inom Windows operativsystem, Exchange samt inom mobiltelefoni. Det är även meriterande om du har någon certifiering, exempelvis i Windows 7, samt ifall du har kunskaper inom ITIL.
Arbetslivserfarenhet
Det är meriterande att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Annars ser vi gärna att du har annan arbetslivserfarenhet inom kundservice, kundförsäljning eller dylikt.
Vem är du
Det är viktigt att du som person är serviceminded, flexibel och gärna löser problem och nya situationer som uppstår. Du är noga med att passa tider och uppskattar ordning och reda. Utöver detta ser vi att du gärna arbetar i grupp och är villig att lära och utvecklas i en organisation i förändring.
Språkliga krav
Den här tjänsten kräver att du, förutom svenska och engelska, behärskar norska eller danska. Detta innebär att du pratar och skriver de tre språken obehindrat.
Övrig information:
Start: Oktober 2010
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt avtal
Kontakt: Elin Fagerstedt, 08-40024050
Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar för dig som studerar eller tagit examen och är i början av din karriär.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Rekrytering

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm

Jobbnummer
734788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: