Servicedesk-koordinator

Marks kommun, Kommunledningskontoret / Supportteknikerjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Kommunledningskontoret i Mark

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en urstark ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Inte så märkligt eftersom allt fler får upp ögonen för vilken livskvalitet vi erbjuder. Med närheten till Borås, Göteborg och Varberg finns alla möjligheter att njuta av natur, hav och storstadspuls. Detta samtidigt som just Du kan vara talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Den nybildade Digitaliseringsenheten i Marks kommun söker nu ett flertal nya medarbetare och vi riktar oss särskilt till dig!

Digitaliseringsenheten ska stötta hela organisationen genom utvecklad digitalisering av verksamheten i syfte att förenkla och optimera processer och användningssätt. Vi är nu i stark utveckling för att skapa dynamiska team där professionalism, lagspel och humor är ledord. Digitaliseringsenheten i Marks kommun har den IT-baserade strukturen och den digitala utmaningen som sitt ansvar, där allt från strategier till operativa insatser ingår - allt i syfte att skapa och driva en gemensam digitaliseringsstrategi för hela kommunen. Vårt uppdrag är att skapa nytta för verksamheten och i förlängningen till alla kommuninvånarna i demokratins tjänst.

Digitaliseringsenheten består av totalt 22 arbetskamrater som arbetar i fyra team: Verksamhetsstöd, Systemstöd, Infrastruktur och Användarstöd. Denna annons gäller 2 nya förmågor till Verksamhetsstöd, och vi söker nu dig som vill göra skillnad inom digitaliseringsområdet.


Publiceringsdatum
2018-07-12

Arbetsuppgifter
Vi kommer att kunna erbjuda dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en kommun i utveckling. Här blir du en viktig spelare med stort eget ansvar och frihet, samt möjlighet att tillsammans med dina kollegor skapa vårt nya team. Du kommer att ingå i vårt team för användarstöd och din huvudsakliga arbetsuppgift är att ta ett helhetsansvar för vår Servicedesk och kringliggande tjänster. Tjänsten innebär inte något personalansvar, men du kan se fram emot bland annat följande arbetsuppgifter:

• planera och genomföra mindre uppdrag
• ansvar för vår incident och change management process
• bedriva förbättrings och effektiviseringsarbete
• utveckla vårt beställningssystem och självbetjäningsportal
• Vara teamledare för vårt team för användarstöd.
• Rapportera och ta fram statistik på incidenter och beställningar
• Vara eskaleringspunkt vid långdragna incidenter.

Du har en bakgrund inom IT, och viktigast en stor empati och förstår att kundupplevelsen är det som definierar vårt team. Vårt team är idag väl fungerande och har stor tilltro ute i verksamheten, men behöver förstärkas och få ett tydligare driv mot automatisering och självbetjäning.

Intresserad? Vad väntar du på? Varmt välkommen med din ansökan!


Kvalifikationer
Som person är du serviceinriktad och pedagogisk. Du har god förståelse för IT-relaterade problem och lätt för att söka lösningar på problem. Du förstår vikten av att bemöta människor på ett korrekt och bra sätt. Social förmåga är lika viktig som den kommunikativa för att kunna göra bra ifrån sig på tjänsten.

Du har stor vana och trivs med att möta olika människor, och kan ta tag och driva på lösningar av It problem. Du är serviceinriktad, pedagogisk och har lätt att göra dig förstådd hos personer på alla nivåer inom en kommun.

Du har erfarenhet av ITIL och incidenthanteringssystem, samt inventariesystem och kommer även till mindre del att jobba med att ge service, support och stöd i IT frågor.

Du har erfarenhet från att ha arbetat i Servicedesk samt praktisk erfarenhet av AD, Office365, Windows 10 och Nätverk.

I vårt team för användarstöd så jobbar vi alla tillsammans för att skapa en struktur för att på bästa sätt kunna stötta vår kommuns digitaliseringsresa, så vi lägger stor vi vid dina personliga egenskaper och tror att din personlighet präglas av god förmåga att kommunicera och samarbeta. Dessutom behöver du ha förmågan att, inom ramen för teamets uppdrag och mål, verka självständigt och kompetent i det operativa arbetet, ta eget ansvar och leverera resultat. Viss arbetsledning av kollegor ingår i tjänsten.

Vi söker dig som är examinerad på högskolenivå, eller har motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver även ha körkort för bil. Tidigare arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.

ÖVRIGT
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-13
Ange följande referens när du ansöker: A801333
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Krister Näsström 0320-21 70 30

Företag
Marks kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Marks kommun, Kommunledningskontoret
Marks kommun
51180 KINNA

Kontorsadress
Boråsvägen 40 51180 KINNA

Jobbnummer
4253490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Kommunledningskontoret: