Servicedesk-konsult för spännande uppdrag

Atea Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Skara, Halmstad, Jönköping eller i hela Sverige

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Göteborg dig som vill jobba som support onsite tekniker med fokus på Service och Support. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
I rollen som onsite tekniker på Atea ansvarar du för att hjälpa kunder i deras IT-miljö med installation, leveranser, support och felsökning. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. Inom vår gruppering hjälps vi åt och stöttar varandra. Vi delar samma it-intresse och delar de kunskaperna vi har med varandra.

I rollen som Onsite Support tekniker kommer du få en varierande roll som innebär att du kommer både få jobba i kundens Servicedesk och hjälpa användare via telefon, mail och via ärendehanetringssystem samt i ett rullande schema även jobba Onsite och hjälpa användare i deras arbetsmiljö. Vi är överygade att detta skapar en trivsam arbetsmiljö och att bygga ett härligt team samt att det är ett mycket bra arbetsätt är sprida kompetensen effektivare inom teamet. Rollen som Onsite Support tekniker kommer att vara på plats hos vår kund centralt placerad i Göteborg på heltid.
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som onsite support tekniker ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare dina processer. Du bör vara lösningsorienterad och kunna jobba i team.
För att lyckas i tjänsten som onsite support tekniker bör du ha följande kunskaper:
• Genuint it-intresse
• Grundläggande kunskap om Active Directory, Azure, Office365

Publiceringsdatum
2022-01-18

Kvalifikationer
• B-körkort
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jimmy Cissig, Konsultchef, jimmy.cissig@atea.se alternativt på telefonnummer 0722-456360 eller Johan Grotenfelt, Teamleader, johan.grotenfelt@atea.se alternativt på telefonnummer 0767-773808. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
På Atea har vi möjlighet till ett hybrid arbetssätt där vi sätter kunden i fokus och arbetar utifrån verksamhetens behov samt våra egna som medarbetare. Det innebär att vi tänker till när vi väljer var vi ska jobba för dagen och tror på att en kombination av arbete hos kund, på kontoret och på distans ökar hållbarheten, effektiviteten och arbetsglädjen.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varmt välkommen med din ansökan!

Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Atea Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "191645".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Atea Sverige AB (org.nr 556448-0282)

Arbetsplats
Atea

Jobbnummer
6259506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea Sverige AB: