Servicedesk-/supportmedarbetare

Atea Sverige AB / Supportteknikerjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea Sverige AB i Fagersta, Borlänge, Västerås, Eskilstuna, Örebro eller i hela Sverige

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Brinner du för service och teknik? Just nu söker vi på Atea Västerås dig som vill arbeta på servicedesk hos vår kund i Fagersta. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget
I rollen kommer du att bemanna kundens first line support och OnSite support med ansvar för att leverera både lokal och global support till slutanvändarna. Du kommer bland annat att hantera både enklare och mer utmanande felsökning och problemlösning i kundens it-miljö, vilket är Windows 10 och Office 365. Du kommer också att installera datorer och hantera beställningar mm. Ärendena tas emot via telefon, mail och på plats för att sedan registreras i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Du kommer ingå i ett team som utgörs av tre andra medarbetare och arbetet sker processinriktat enligt ITIL. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• First line support, hanterar ärenden via telefon och mail.
• On-site support, hantera support direkt till slutanvändarna.
• Arbeta processinriktat enligt ITIL

Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Den här tjänsten passar dig som är serviceinriktad, noggrann och eftersträvar att uppnå mål och leverera hög kvalité. Du lyckas att samarbeta väl med andra genom att du är lyhörd och kommunikativ. Vid stressiga situationer behåller du lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är öppen för att resa och har B-körkort.

För att lyckas i tjänsten som servicedeskmedarbetare bör du ha följande kompetens:
• Vara serviceinriktad, noggrann och kommunikativ.
• Brinna för felsökning och problemlösning.
• Grundläggande it-kunskaper inom Microsoft Windows.
• Erfarenhet av likande arbetsuppgift är önskvärt.
• Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
• Tidigare arbetslivserfarenhet som it-konsult samt kunskap i ITIL, Windows 10, Office 365, ServiceNow och Lotus Notes är meriterande.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Kontakta oss
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Carlborg, Rekryterare, via hanna.carlborg@atea.se alternativt telefonnummer 070 - 298 54 63. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-08-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Atea Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "191434".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Atea Sverige AB (org.nr 556448-0282)

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Atea

Jobbnummer
5926114

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea Sverige AB: