Servicedesk tekniker

Qd Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2023-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesk tekniker" (publicerad 2023-05-30) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qd Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Uppsala, Göteborg eller i hela Sverige

Varför välja QD som arbetsgivare?

Hybridarbete: Vi prioriterar god balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en hybridarbetsplats där man får jobba på distans 50% av tiden.
Friskvård: Friskvårdsbidrag på 2500kr/år (eller 5000kr/år om du offrar en slant av din teknikpeng)
Teknikpeng: Är du också lite nördigt kär i teknik? Vi med! Som nyanställd får du själv välja din utrustning och får du en fin summa varje år för att bibehålla de nyaste prylar.
Härliga kollegor: Bästa förmånen! Bli välkomnad till ett härligt gäng som bryr sig om varandra!

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det "101% för dig", både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. Vårt kvitto på det är att QD sedan höst 2020 är ett certifierad Great Place To Work.

Hur blir jag en QDian?
Vi vill gärna börja med att lära känna dig här genom ett par frågor och ett CV eller varför inte en länk till din Linkedin? Då vi rekryterar fördomsfritt ber vi dig att inte skicka med ett personligt brev. Vi genomför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning.

Vi rekryterar löpande så tveka inte att ansöka redan idag!

Om Rollen

I rollen som servicedesk technician ingår du i en härlig grupp vars huvudsakliga uppgift är att ge förstklassig support till våra kunder och hantera inkommande IT-ärenden av olika karaktärer samt komplexitet.

Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö, men även Mac förekommer.

Utöver detta följer du upp ärenden för att säkerställa att problemen blir lösta och kunderna nöjda.

Publiceringsdatum
2023-03-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, drivs av att lösa problem och kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT-relaterade problem för kunder och guida dem mot en lösning. Du trivs i en omväxlande miljö och kan snabbt skifta fokus och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare tar du aktivt ansvar för ditt arbete och är systematisk till arbetssättet.

För att lyckas i denna roll ska du ha arbetat mot uppsatta mål tidigare, besitta en god telefonvana samt goda tekniska kunskaper.

Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har arbetat med:

• Liknande arbetsuppgifter i 1-2 år
• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• ITIL (meriterande)
• ServiceNow (meriterande)
• Mac OS (meriterande)

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
QD Sverige AB (org.nr 556362-5986)

Arbetsplats
QD

Jobbnummer
7501760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qd Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qd Sverige AB: