Servicedesk tekniker 1st line till AcadeMedia

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Servicedesk tekniker
Vill du vara med och bidra till samhällsnyttan i Sverige? Läs då vidare om nedanstående möjlighet på AcadeMedia!

AcadeMedia är Nordens största privata utbildningsanordnare. Drygt 60 000 elever och föräldrar har valt våra förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Ytterligare 30 000 vuxna går på någon av våra vuxenutbildningar. AcadeMedias 12 500 medarbetare är alla med och gör Sverige lite bättre. Vi arbetar utifrån idén att vi har världens viktigaste uppdrag och att vi är med och skapar en bättre framtid. Läs mer på www.academedia.se [ http://www.academedia.se/ ]

Om rollen

AcadeMedia IT utgör en dynamisk och föränderlig arbetsplats som ständigt utvecklas för att ge bästa möjliga support och service till våra verksamheter. Service Desk är en del av AcadeMedia IT, som idag består av ett team på fyra personer där du är en av dem. Servicedesk tekniker utför supportarbete direkt via telefon, ärendehanteringsverktyg eller via remote-verktyg. Primärt ges support till de verksamheter som aktivt valt att arbeta med AcadeMedia IT men vi hjälper även andra i mån av tid och möjlighet.

Din placering kommer att vara på kontoret som ligger centralt i Stockholm.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter

Som servicedesk-tekniker på AcadeMedia ansvarar du för att ta emot korrekt rapportering av ärenden och effektivt lösa dessa händelser. Detta inkluderar kommunikation till berörda parter i enlighet med IC (Incident och Change)-processen samt ägande av egna rapporterade incidenter. Tekniskt stöd och rådgivning antingen via telefon/ärendehanteringssystem/teamviewer är också en stor del av de vardagliga uppgifterna.

Erfarenhet/Kompetens

Vi önskar att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i helpdesk eller servicedesk. Vidare hoppas vi att du har/är:

• van att arbeta enligt processramverket ITIL
• mycket goda kunskaper inom IT-området med fokus på användarstöd
• goda kunskaper i bakomliggande system och funktioner
• stor vana att arbeta enligt processer och rutiner
• god förmåga och vana att arbeta inom ett team
• god förmåga att kunna kommunicera både skriftligt och muntligt
• god kännedom gällande nätverk
• dokumentationsvana

Publiceringsdatum
2015-09-29

Dina egenskaper
Som person hoppas vi att du innehar en mycket hög servicekänsla kombinerat med att du tycker om att lösa problem. Utöver detta vill vi att du är/har:

• flexibel
• logisk
• pedagogisk
• god analytisk förmåga
• Lättlärd

Så ansöker du
I den här rekryteringen jobbar vi tillsammans med Dfind IT. Om du har frågor rörande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Hobroh via frida.hobroh@dfind.se ,

072-551 59 90. Sista ansökningsdag är den 25:e oktober 2015. Ansök om tjänsten via www.dfind.se/it [ http://www.dfind.se/it ]

Välkommen med din ansökan!

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: AcadeMedia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-25
Ange följande referens när du ansöker: 200815136
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Hobroh 0725515990 frida.hobroh@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
2454768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: