Servicedesk Tekniker
Datacenter / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Datacenter i Stockholm Datacenter är ett entreprenörsdrivet tillväxtbolag som erbjuder IT-drift med hög säkerhet och tillgänglighet. Datacenter brinner för att hjälpa företag att utvecklas och effektiviseras med hjälp av sin IT. För att kunna leverera hög servicekrävs det att de som jobbar här är bland de bästa inom sitt område. Är du inte det idag, kan Datacenter hjälpa dig dit om du själv har viljan och energin, det ligger i vår kultur att ha en ständig utvecklingskurva. Viktigast är dock att ha väldigt kul på jobbet tillsammans!
Vi söker digsom harstort IT-intresseochsom brinner för att ge braservice och hjälpa andra. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som är enhänsynsfull lagspelare med god samarbetsförmågasom bidrar till god stämning i gruppen.Vidare ser vi att du tar stort ansvar för dina uppgifter, kan planera, prioritera ochtar initiativtill förbättring för att åtgärdaproblem. Vi tror att du kommer att lyckas bra irollen om du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, system och applikationer och kan behålla lugnet i stressiga situationer.
Ansvar
Din huvudsakliga uppgift som servicedesk tekniker på Datacenter är att hjälpa kunder med problem, incidenter och ändringsförfrågningar inom ramen för avtalet.
Detta sker både på distans och på plats hos kund.
Du ansvarar för att:
• Kontinuerligt följa upp och återkoppla i dina ärenden.
• Eskalera eller be om hjälp i de ärenden där det behövs.
• Lyfta upp eventuella problem ge förslag på förbättringsåtgärder.
• Säkerställer att samtliga samtal till servicedesk besvaras inom den angivna svarstiden tiden.
• Säkerställer att rapporterade ärenden finns med i våra stödsystem.
Kompetensprofil
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har 3 års praktisk erfarenhet inom servicedesk området och gärna ha kunskap om Active Directory, Windows Server, Exchange, Windows OS, Office 365. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. Körkort krävs.
Meriterande om du har erfarenhet av: GPO:er, DHCP, DNS, OS X, Kaseya.
Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2019-04-21. Vi ber dig därför skicka din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-03-27ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Lundberg
anna.lundberg@datacenter.seFöretagDatacenter
AdressDatacenter
Gjörwellsgatan 30
11260 Stockholm
KontorsadressGjörwellsgatan 30, Stockholm
Jobbnummer 4695190
Observera att sista ansökningsdag har passerat.