Servicedesk tekniker 1 st Line
Norrtälje kommun, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrtälje kommun, IT-avdelningen i Norrtälje Norrtälje kommun är hjärtat i Roslagen. Här hittar du en idyllisk stadskärna, öppet landskap och en fantastisk skärgård. I Norrtälje finns 11 000 öar, 58 000 invånare och på sommaren blir vi dubbelt så många. Norrtälje ligger bara en timme från Stockholm City och det är nära till både Uppsala och Arlanda. Möjligheter, tillväxt och framtidstro hittar du hos oss.
Läs gärna mer om oss på
www.norrtalje.se .
Publiceringsdatum2015-03-30ArbetsuppgifterInom uppdraget som Servicedesk tekniker inom 1st Line ligger att utföra avancerad första linjens support på IT-avdelningen. Detta innebär att ta emot, besvara och hantera ärenden som är relaterade till förvaltningen av kommunens IT-miljö och - teknik. Uppdraget är också att säkerställa att de ärenden som denne själv inte kan besvara eller avhjälpa, omhändertas av någon annan, såsom andra linjens support eller ansvariga inom avdelningen.
Ansvarsområden
• Emotta och registrera inkomna ärenden med gott bemötande och hög kvalitet.
• Utgöra kvalificerad första linjens support och i största möjliga mån avhjälpa inkomna ärenden enligt dokumenterade supportetableringar och FAQ.
• Vid behov vidarebefordra ärenden vidare internt/externt och säkerställa att återkoppling på ärendena sker så länge de är aktiva.
• I samarbete med andra linjens support framställa Supportetableringar (inom Problemmanagement, felavhjälpningsrutiner) med vilka andra kan avhjälpa viktiga ärenden som kommer in till avdelningen.
• Aktivt arbeta för att identifiera utvecklingsområden och bidra aktivt för att ständigt förbättra supportavdelningen.
• Vid behov, åtgärda IT-tekniska alt. program/OS relaterade problem på plats
Dina arbetsuppgifter• Ta emot och registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.
• Avhjälpa generella IT-tekniska inkomna Incidenter/ärenden.
• Vid behov genomföra dispatch till second line alt. leverantör.
Dokumentera och avhjälpa felanmälan, dokumentera återkommande fel återkoppla till andra linjens support.
• Applikations- och OS support (fjärrstarta, -avhjälpa, alt. uppdatera/ominstallera programvara)
• Telefonsupport (fjärrguida, -hänvisa, -avhjälpa, felanmäla och vid behov vidarebefordra telefonrelaterade ärenden/problem).
• Klientsupport (fjärrguida, åtgärda, -avhjälpa klientrelaterade problem/ärenden)
• Utgöra systemsupport, åtgärda vanligt förekommande problem i verksamhetssystem, alternativt skicka vidare till second line eller systemansvarig.
• Nätverkssupport (grundligt felsöka, söka lokalisera och identifiera nätverksrelaterat problem).
• Vid behov kontakta och vidarebefordra kvalificerade ärenden till andra linjens support och lämna ändamålsenliga underlag/information kring tidigare genomförd felsökning och ev. åtgärder.
KvalifikationerVi söker dig med bred generell IT-kunskap och processförståelse, du har arbetat som IT-support/-tekniker. Du är kommunikativ, service- och lösningsorienterad med ett professionellt kundbemötande. B-körkort är ett krav.
Meriterande är kunskaper i basnivå ITIL/ITIL Foundation och erfarenhet av ärendehantering.
ÖVRIGT
I Norrtälje kommun värnar vi om våra medarbetares arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi tillämpar positiv särbehandling för det underrepresenterade könet vid lika kompetenser.
Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse., upphör: Visstidsanställning 1 år som kan övergå i en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-12
Ange följande referens när du ansöker: A461094
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBawar Akrawi, IT-Driftschef Telefon direkt: 0176-74608
bawar.akrawi@norrtalje.seMagnus Darenberg, Teamledare 0176-746 07
magnus.darenberg@norrtalje.seFacklig kontaktKenneth Andersson, Vision Nås via kommunens växel 0176-710 00
kenneth.andersson@norrtalje.seFöretagNorrtälje kommun, IT-avdelningen
AdressNorrtälje kommun, IT-avdelningen
Box 800
76128 Norrtälje
KontorsadressEstunavägen 14 Norrtälje
Jobbnummer 2226548
Observera att sista ansökningsdag har passerat.