Servicedesk tekniker - sökes till Ivers Information & Cybersäkerhetsavde...
Iver Sverige AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Iver Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Nu söker vi en Servicedesk tekniker till vårt team i Solna/Stockholm som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Din roll på Iver?
För den här tjänsten blir du en del av Ivers affärsområde ICS (Information & cybersäkerhet) med ansvar för Ivers tjänsteleverans av cybersäkerhetstjänster och drift för kunder med särskilda säkerhetskrav. ICS kunder är ofta stora nordiska företag, fintech eller myndigheter med krav på hög nivå av informationssäkerhet.
I den här rollen blir du en del av vårt Servicedesk-team som arbetar mot Ivers kund som har kontor bla i Stockholm och Linköping. Vår uppgift är att leverera alla förekommande arbetsuppgifter inom en Servicedesk med hög kvalitet, och säkerställa att vår kunds verksamhet aldrig hindras av ett IT-problem. Din och teamets huvudsakliga uppgift är att lösa tekniska problem och säkerställa att IT-infrastrukturen fungerar smidigt samt att alla har tillgång till de verktyg och resurser de behöver för att utföra sina arbetsuppgifter. Varje dag präglas av sina nya tekniska utmaningar och vi tror att du stimuleras av att få jobba med problemlösning och tycker att det är roligt att snabbt identifiera och lösa problem som är avgörande för att minimera driftstopp och säkerställa kontinuiteten i företagets verksamhet.
Arbetsuppgifterna är både belönande och krävande, och kräver teknisk kompetens såväl som gott kundbemötande. Dessutom ger arbetet möjlighet att samarbeta med olika människor och avdelningar, vilket skapar en bredd av erfarenheter och öppnar för kompetensutveckling. Tjänsten är på heltid, 5 dagar i veckan där onsite-support kan förekomma.
Vad erbjuder vi dig?
Iver - Where technology meets business. Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We're not big blue. We're yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Din bakgrund och profil
För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenhet av att arbeta i en teknisk Servicedesk eller First line. Som person är du driven, strukturerad och serviceinriktad. Du har fallenhet för ordning och reda och förstår att det är en viktig framgångsfaktor i den bransch vi verkar. Du trivs med och bemöter kund på ett professionellt sätt och tar själv ansvar för dina uppgifter. Tillsammans med ditt team tillför du en härlig känsla i gruppen där alla frågor är välkomna och utbyte av kompetens med varandra är självklart.
Vi vill att du har kunskaper inom:
• Windows Server/Klient
• AD och GPO
• Microsoft Office/365/Exchange
• Klienthantering - både datorer och mobiler
• Grundläggande nätverkskunskaper
• Talar och skriver svenska obehindrat
Meriterande kunskaper:
• Second line erfarenhet från teknisk Service Desk
• Citrix
• Övervakning
• SCCM
• ITIL-baserat arbete i ITSM
Placeringsort:
Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge. Denna roll är placerad i Solna i härliga lokaler i närheten av Mall of Scandinavia och kollektivtrafik.
Ivers affärsområde ICS (Information & cybersäkerhet) ansvarar för Ivers tjänsteleverans av cybersäkerhetstjänster och drift för kunder med särskilda säkerhetskrav. Av denna anledning kommer vi i rekryteringsprocessen genomföra bakgrundskontroller. Svenskt medborgarskap är ett krav.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista dag att ansöka är 2023-12-31. Du är välkommen att kontakta Andreas Nilsson (
andreas.nilsson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Iver Sverige AB (org.nr 556575-3042),
https://www.iver.com/ Arbetsplats Iver
Kontakt Andreas Nilsson
andreas.nilsson@iver.se 0736689267 Jobbnummer 8321484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.