Servicedesk technician Uppsala

Qd Sverige AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
2021-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesk technician Uppsala" (publicerad 2022-01-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qd Sverige AB i Uppsala, Sundbyberg, Solna, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det "101% för dig", både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 11 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2021-10-15

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
QD Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
QD Sverige AB (org.nr 556362-5986)

Arbetsplats
QD

Jobbnummer
6046486

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qd Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qd Sverige AB: