Servicedesk Technician

Retune AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retune AB i Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige

Tycker du om att arbeta i ett kul team med trevliga kollegor? Gillar du att lösa ärenden och hjälpa våra kunders användare? En doer med social ådra som tycker om att kommunicera med andra människor och inte är rädd för att prata i telefon? Nu söker vi duktiga, sociala och engagerade supporttekniker till vårt team!

Vi fortsätter vår snabba tillväxtresa och söker nu nya stjärnor som kommer att ha en betydande roll i att vara vårt ansikte utåt mot våra kunder.

På Retune hittar du en genuin och rolig arbetsplats där du får chansen att växa inom bolaget. Vår styrka är vårt lagspel och att vi brinner för att leverera våra tjänster med hög precision.

Ditt uppdrag
I rollen som Servicedesk Technician på Retune kommer dina dagliga arbetsuppgifter bestå av support och felsökning av standardärenden samt problem. Du kommer att jobba nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, mejl, remote eller onsite.

Vi söker flera personer till denna tjänst vilket innebär att du kommer får en gedigen upplärning med dina nya kollegor. Vi förväntar oss inte att du ska kunna allt från start, utan vi ser att du har ett intresse för service och teknik. De övriga delarna lär du dig på plats.

Vi erbjuder en genuin och rolig arbetsplats där vi satsar på dig och din utveckling framåt!

Exempel på ansvarsområden:
• Lösa generella IT-problem över telefon & mail
• Eskalering enligt fastställda processer
• Uppdatera dokumentation för tjänster och kund
• Vara vårt ansikte utåt och ge support via mail, telefon och system.

Vem är du?
För att passa in i rollen så ser vi att du är lösningsorienterad, social och har ett starkt driv. Du är duktig på att ta egna initiativ, komma med nya idéer för förbättring och triggas av att utmana dig själv. Du har hög social kompetens, en lagspelare och känner dig trygg i samtalet med slutanvändaren. Du har lätt för att sätta dig in i nya produkter och förstå nya begrepp.

Kontinuerlig utveckling är något du uppskattar och du trivs som fisken i vattnet när den ena dagen aldrig är den andra lik. Som person är du positiv, engagerad och någon som bidrar till den goda stämningen på kontoret. En doer med starkt kundfokus och högt engagemang!

Skills

• Ärendehanteringssystem
• Microsoft 365
• God social förmåga
• Hög samarbetsvilja
• IT-intresse och viss vana sedan tidigare
• Tidigare erfarenhet inom it-support är ett krav
• God förmåga att förmedla sig i tal och skrift, på svenska och engelska

Jobbet på Retune
På Retune kommer du jobba ihop med ett genuint och kul gäng som anammar gemenskap och kompetens. Här har vi roligt tillsammans samtidigt som vi strävar efter att alltid vara först på bollen när det kommer till tekniska lösningar för våra kunder. På Retune finns en prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer göra stor skillnad. Vid sidan om jobbet har vi också en mängd roliga aktiviteter såsom aw:s, middagar och annat kul för att stärka oss som team.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Retune AB (org.nr 556834-7552)

Arbetsplats
Retune

Kontakt
Marcus Knutzon
marcus.knutzon@retune.se
0709126669

Jobbnummer
8234651

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retune AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retune AB: