Servicedesk/onsite support på 3

Hi3G Access AB Teknik / Supportteknikerjobb / Stockholm
2008-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesk/onsite support på 3" (publicerad 2008-03-11) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hi3G Access AB Teknik i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
Vi är Sveriges snabbast växande mobiloperatör!Kom och väx med oss!

Till gruppen Intern IT på 3 söker vi nu två nya tekniker som ska arbeta i vår servicedesk/onsite support på 3. Du kommer att ingå i ett team om 4 tekniker där ni arbetsroterar mellan
servicedesk och onsite . Gruppen handhar alla servicedeskärenden för både 3 Sverige och 3 Danmark. Vi arbetar i en Microsoft 2003/2007 plattform. Tjänsten  innebär även viss
serveradministration.

Dina arbetsuppgifter är:

• ärenderegistrering
• användarstöd
• användaradministration/systemadministration
• grundläggande applikationssupport
• avhjälpning av fel via remote support
• installation av programvaror via SMS eller annat verktyg
På 3 arbetar vi i en dynamisk miljö vilket ställer krav på förmågan att hantera snabba puckar. Datormognaden i organisationen är hög vilket ställer höga krav på din kompetens och vi ser
därför gärna att du har arbetat med liknande uppgifter tidigare.

Känner du igen dig i följande:

• gymnasial utbildning med inriktning mot data/teknik
• vana av att bistå med service via telefon
• goda kunskaper inom Windows och andra plattformar
• erfarenhet av att arbeta i de vanligaste MS Office-produkterna
• goda kunskaper i administration av Active Directory 2003
• kunskaper i Microsoft, SMS och Windows XP
• erfarenhet gällande imageskapande och Desktop Management
• goda kunskaper i engelska då många instruktioner är på engelska och engelsktalande användare kan kontakta funktionen skriftligt, via telefon eller besök
• körkort
• talar du danska ses detta som meriterande
Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik i och gillar att arbeta serviceinriktat med flera interna kundkontakter. För att lyckas i rollen som servicetekniker bör du vara lyhörd,
flexibel och tålmodig. Du är en positiv och samarbetsvillig person som har förmågan att organisera ditt arbete och vara mycket strukturerad och noggrann.

Välkommen in med din ansökan!!

Publiceringsdatum
2008-02-15

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-03-07

Företag
Hi3G Access AB Teknik
Box 30213
10425 STOCKHOLM

Jobbnummer
131218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hi3G Access AB Teknik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hi3G Access AB Teknik: