Servicedesk/onsite support på 3 - vikariat
Hi3G Access AB Teknik / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hi3G Access AB Teknik i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige 3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
Vi är Sveriges snabbast växande mobiloperatör!Kom och väx med oss!
Till gruppen Intern IT på 3 söker vi nu en ny tekniker som ska arbeta i vår servicedesk/onsite support på 3. Du kommer att ingå i ett team om 4 tekniker där ni arbetsroterar mellan servicedesk
och onsite . Gruppen handhar alla servicedeskärenden för både 3 Sverige och 3 Danmark. Vi arbetar i en Microsoft 2003/2007 plattform. Tjänsten innebär även viss serveradministration.
Dina arbetsuppgifter är:
• ärenderegistrering
• användarstöd
• användaradministration/systemadministration
• grundläggande applikationssupport
• avhjälpning av fel via remote support
• installation av programvaror via SMS eller annat verktyg
På 3 arbetar vi i en dynamisk miljö vilket ställer krav på förmågan att hantera snabba puckar. Datormognaden i organisationen är hög vilket ställer höga krav på din kompetens och vi ser
därför gärna att du har arbetat med liknande uppgifter tidigare.
Känner du igen dig i följande:
• gymnasial utbildning med inriktning mot data/teknik
• vana av att bistå med service via telefon
• goda kunskaper inom Windows och andra plattformar
• erfarenhet av att arbeta i de vanligaste MS Office-produkterna
• goda kunskaper i administration av Active Directory 2003
• kunskaper i Microsoft, SMS och Windows XP
• erfarenhet gällande imageskapande och Desktop Management
• goda kunskaper i engelska då många instruktioner är på engelska och engelsktalande användare kan kontakta funktionen skriftligt, via telefon eller besök
• körkort
• talar du danska ses detta som meriterande
Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik i och gillar att arbeta serviceinriktat med flera interna kundkontakter. För att lyckas i rollen som servicetekniker bör du vara lyhörd,
flexibel och tålmodig. Du är en positiv och samarbetsvillig person som har förmågan att organisera ditt arbete och vara mycket strukturerad och noggrann.
Tjänsten är ett vikariat under 6 månader med start omgående!
Publiceringsdatum2008-10-16Arbetstider och omfattningHeltid Vikariat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-10-31
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJessica Joelsson, +46 735337312
Lena Karlsson, +46 735337569
FöretagHi3G Access AB Teknik
AdressHi3G Access AB Teknik
Box 30213
10425 STOCKHOLM
Jobbnummer 333847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.