Servicedesk Medarbetare, Solna
Ricoh Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ricoh Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Västerås,
Falun,
Sundsvall eller i
hela Sverige Vi skapar lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser!
Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.
För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt! Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor, självklart har du också tillgång till utbildningar via Ricoh Academy.
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Vi är cirka 600 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 18 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 15 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på
www.ricoh.se Publiceringsdatum2017-04-03Dina arbetsuppgifterVi söker nu Servicedesk Medarbetare till vår servicedesk i Solna.
Som Service Desk medarbetare kommer du ingå i vårt service desk-team som är våra kunders första kontakt när det gäller IT-support. Förutom att ge support via telefon och e-post kommer dina arbetsuppgifter bestå av bl.a. ärendehantering (registrering och fördelning), användaradministration (lösenord, behörighet m.m.), monitorering av övervakningssystem samt felavhjälpning.
Vem är du?
Du är kundorienterad och har god social kompetens med stor kunskap och intresse för IT och tekniktrender. Vidare vill vi att du är en utpräglad lagspelare som visar en vilja att ständigt utvecklas och lära dig nya kunskaper som du gärna delar med dig av till kollegor och kunder i organisationen. Som person är du analytisk och lösningsfokuserad med mycket god kommunikationsförmåga. Flytande svenska samt engelska, både i tal och i skrift. Vi ser gärna att du är certifierad inom ITIL.
Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRicoh Sverige AB
AdressRicoh Sverige AB
Röntgenvägen 3
17154 Stockholm
KontorsadressRöntgenvägen 3
Jobbnummer 3413880
Observera att sista ansökningsdag har passerat.