Servicedesk Manager till Aura Light i Karlskrona
HR-bolaget / Datajobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HR-bolaget i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Aura Light söker en Servicedesk Manager till Karlskrona
Aura utvecklar och säljer Long Life-ljuskällor och lösningar med tydligt fokus på miljö och hållbarhet. Med en livslängd som är upp till fyra gånger längre än standardprodukter minskar dina underhållskostnader och miljöpåverkan med två tredjedelar. Våra energibesparande belysningslösningar kan sänka din energiförbrukning med upp till 80 procent, beroende på din existerande utrustning. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm, medan utveckling, produktion och kundtjänst finns i Karlskrona. Dessutom har koncernen dotterbolag och återförsäljare och säljer ljuskällor över hela världen. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura har cirka 200 anställda och en omsättning på cirka 50 miljoner Euro. Läs mer på
www.auralight.comVi hjälper våra kunder att minska sina kostnader och bli mer hållbara och just nu går det bättre än någonsin för oss. Vi expanderar exempelvis inom IT området och söker nu en kundfokuserad Servicedesk Manager.
Servicedesk Manager
Som Servicedesk Manager har du en betydande roll i att påverka, marknadsföra och kommunicera Aura Lights IT tjänster.
Publiceringsdatum2012-02-03Dina arbetsuppgifterRollen innebär att du ansvarar för IT leveransen till Aura Lights IT användare. Du leder personal och har ansvar för att bemanna IT Servicedesk där du själv ingår som en resurs.
Du har budgetansvar och ansvarar för att leverera och följa upp leveranskvalité och SLA uppfyllelse. Du analyserar ärenden och föreslår förbättringar samt genomför regelbundna möten med verksamhetens avdelningar. Du föreslår och initierar behov av konsulttjänster/partners.
I arbetsuppgifterna ingår även att kommunicera IT information till verksamheten.
KvalifikationerDu har en IT Teknisk förståelse och ett stort intresse för IT och kommunikation. Vi tror du har högskoleutbildning inom marknadsföring och kommunikation eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter, har förmågan att projektleda och arbeta processinriktad. Du har inga problem med att arbeta strategiskt såväl som operativt. Som Servicedesk Manager behöver du ha ITIL certifiering eller motsvarande erfarenhet samt erfarenhet av rapportverktyg. Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Kan du Tyska eller Spanska är det meriterande.
Dina egenskaperSom Servicedesk Manager är det viktigt att du brinner för din uppgift att marknadsföra, kommunicera och sälja in tjänster och produkter. Du fokuserar på service och kund tillfredställelse enligt uppsatta mål och tycker om att etablera goda relationer med både kunder, partners och personal. Vidare har du en mkt god förmåga att samarbeta och hantera människor. Du är en team worker.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper!
Vi samarbetar med HR Bolaget i denna rekrytering. För mer information är du välkommen att kontakta Ulrika Olsson, 0734-266800. Ansök via
www.hrbolaget.com. Sista ansökningsdag är 120219.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 14161
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Olsson
FöretagHR-bolaget
AdressHR-bolaget
Norra Smedjegatan 4
37133 Karlskrona
Jobbnummer 1148393
Observera att sista ansökningsdag har passerat.