Servicedesk manager

Qd Sverige AB / Chefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qd Sverige AB i Uppsala, Sundbyberg, Solna, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Varför välja QD som arbetsgivare?

Hybridarbete: Vi prioriterar god balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en hybridarbetsplats där man får jobba på distans 50% av tiden.
Friskvård: Friskvårdsbidrag på 2500kr/år (eller 5000kr/år om du offrar en slant av din teknikpeng)
Teknikpeng: Är du också lite nördigt kär i teknik? Vi med! Som nyanställd får du själv välja din utrustning och får du en fin summa varje år för att bibehålla de nyaste prylar.
Härliga kollegor: Bästa förmånen! Bli välkomnad till ett härligt gäng som bryr sig om varandra!

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det "101% för dig", både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. Vårt kvitto på det är att QD sedan höst 2020 är ett certifierad Great Place To Work.

Hur blir jag en QDian?
Vi vill gärna börja med att lära känna dig här genom ett par frågor och ett CV eller varför inte en länk till din Linkedin? Då vi rekryterar fördomsfritt ber vi dig att inte skicka med ett personligt brev. Vi genomför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning.

Vi rekryterar löpande så tveka inte att ansöka redan idag!

Är du vår nästa Servicedesk Manager till vårt team i Uppsala? Nu söker vi dig som gillar att bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass. Är du rik på Glädje och har ett stort Engagemang? Om även Tydlighet är en av dina ledord så

Om du inte redan känner oss

Vi är ett medelstort IT-bolag, i dagsläget 110 anställda, där majoriteten av oss jobbar med IT-drift. Vi hjälper företag och organisationer att komma närmare digitala lösningar som skapar bättre arbetsplatser, rikare kundupplevelser och snabbare tillväxt. Genom att vara stora nog för att kunna erbjuda stabila IT-tjänster med bra skalfördelar, samtidigt som vi är små nog att vara snabba, flexibla och personliga, kan vi leverera med hög kvalitet och engagemang.

Med djup verksamhetsförståelse och hög teknisk kompetens i kombination med vår storlek erbjuder vi dig goda möjligheter att utvecklas i din roll. En framtida kollega hälsar:

"Jag har haft stora möjligheter att utvecklas, vilket för mig är ett måste hos en arbetsgivare. Företagskulturen och sammanhållningen är jättebra. Ledningen och cheferna är både passionerade och medmänniskor på samma gång vilket är rätt ovanligt. Att kollegorna är fantastiska är en stort bidragande faktor till att jag varit på QD sen 2015."

Hör mer om QD som arbetsgivare https://open.spotify.com/episode/7DdWlG3PGGMcv9AHlblHxg?si=1c6dbe944a474da0

Hos oss får du jobba med

I din roll som Servicedesk Manager har du personalansvar för 12 st Servicedesk tekniker och har uppgiften att följa kunden i QD 's leveransorganisation. Teamet jobbar tillsammans mot en gemensam kund. Du är länken mellan kunden och QD och behöver skapa en bild av kundens verksamhet och behov. Därefter prioriterar och koordinerar du utefter kundens önskemål. I rollen har du den primära kundkontakten och jobbar tätt med våra beställare och våra tekniker på QD. Rollen ingår internt i ledningsgruppen för Service Delivery där du tillsammans med 8 kollegor är en viktig pusselbit och har möjlighet att utveckla QD framåt.

I rollen som Servicedesk Manager ansvarar du för att:

• Identifiera och framföra förbättringsförslag till vår kund/beställare
• Ha personalansvar för, leda och inspirera ett härligt team av servicedesk tekniker
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Effektivisera ärendeflödet
• Delta på regelbundna kundmöten såsom driftmöten, utvecklingsmöten och utbildningar vår kund anordnar
• Rekrytering och onboarding av nya kollegor
• Bidra till Service Deliverys ledningsgrupp

För att trivas hos oss

Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet inom support eller kundtjänst, och har ett intresse av att leverera IT-tjänster. Du har en teknisk förståelse och ett intresse för teknisk proaktivitet. Vi tror även att du tidigare haft personalansvar och extra glada blir vi om du haft det inom support, IT eller kundservice.

Vi söker dig som kommunicerar effektivt på alla nivåer internt på QD men även externt hos kund. Du vill gärna arbeta i en roll där du strävar efter att vara förtroendeingivande och nyfiken. Samtidigt som du driver igenom beslutade förändringar. Vi letar efter någon som när det behövs kan vara rak och tydlig, men även lyhörd mot teamet. Du värnar om gruppen, tycker att deras åsikter är viktiga och trivs med ett situationsanpassat ledarskap.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
QD Sverige AB (org.nr 556362-5986)

Arbetsplats
QD

Jobbnummer
7687482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qd Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qd Sverige AB: