Servicedesk IT-Support

SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret i Stockholm

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM- hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll i vårdkedjan och ger hopp i svåra situationer. Att skapa den livsviktiga förändringen och möjligheten är inget vanligt jobb. Därför blir ditt arbetsliv på SiS en resa i personlig utveckling och din vardag en tuff och spännande utmaning på alla professionella plan.

Huvudkontoret ligger på Lindhagensgatan, Hornsberg i Stockholm. Vi är ungefär150 anställda, fördelat på sex avdelningar som tillsammans arbetar för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 anställda.


Publiceringsdatum
2018-07-03

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som gillar kundkontakt och tycker att service och IT-support är stimulerande.

Du kommer att ingå i IT-avdelningens Servicedesk som ger teknisk IT-support till hela verksamheten. I arbetet ingår att finnas med i första och andra linjens support och ta emot och registrera ärenden, hantera beställningar, föra dialog med anmälare, felsöka och lösa problem. Vi arbetar i Microsofts miljö och där ingår bla installation, rättning, underhåll och dokumentation.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att hantera beställningar av datorer och telefoner med tillhörande abonnemang. Du kommer att arbeta med kontohantering och behörigheter samt med installationer och felsökning av datorer, telefoner och annan IT-utrustning. En viktig del av arbetet är registervård och att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner.


Kvalifikationer
Du ska ha bred teknisk kunskap och erfarenhet inom IT med huvudsakligt fokus på Microsoft plattformen och då främst Windows operativsystem.

Vi söker dig med:
• teknisk utbildning, eller breda tekniska kunskaper förvärvade på annat sätt.
• minst 2års erfarenhet av användarsupport inom IT och van att jobba i ärendehanteringssystem.
• kunskaper om Windows 10, Microsoft Office, kontohantering i Active Directory, hantering och administration av mobiltelefoner samt administration av Exchange.
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska.
• kunskap om IP och Dect telefoni
• erfarenhet av att arbeta i Telias Servicedesk web

Du trivs i en miljö med många kontakter och högt tempo. Du tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann och du dokumenterar ditt arbete.

Som person är du social och angelägen om att ge god service. Du trivs i rollen som administratör och supporttekniker. Du hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt. Du har förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem.
Du har ett ödmjukt förhållningssätt och är flexibel, kreativ, prestigelös och positiv. Dessutom har du stor initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt.
Vi vill att du blir en viktig del i vårt team.

Tjänsten hos oss är en kombination av självständiga insatser och lagarbete. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss. Vi bejakar mångfald och eftersträvar en jämn könsfördelning.


ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 2.9.1-2731-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Jonsson 010-453 41 41

Företag
SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret

Adress
SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret
Box 30224
10425 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 126 10425 Stockholm

Jobbnummer
4235576

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret: