Servicedesk inom webb och IT

Slash x AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Slash x AB i Stockholm

Är du duktig inom webb och har erfarenhet av kundsupport? Då kan du vara rätt för Slash x!

Slash x hjälper företag och organisationer att skapa effektiva system och kommunikationsaktiviteter i digitala kanaler. Affärsidén är att skapa affärsdrivande digital kommunikation genom strategisk och teknisk kompetens kombinerat med kreativ konceptutveckling och design. Det innebär bl.a. utveckling av externa webbplatser, intranät, mobilsiter, e-handelsplatser, kampanjsiter och sociala webbar - ofta integrerade med externa system och med höga krav på säkerhet. Via sin ateljé tillhandahåller Slash x även kreativ design och produktion av såväl användargränssnitt som digitalt innehåll, bl.a. banners och film. Företaget har en historia av långa kundrelationer där det sker en löpande utveckling och förvaltning av kundernas webbplatser och deras övriga kommunikationsaktiviteter i olika digitala media.

Nu behöver vi stärka upp med en person som kan gå in och stötta i kundsupporten!

Rollen
Du kommer att ingå i våran helpdesk med uppgift att ansvara för all kundsupport på våra olika system.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att lösa ärenden som kommer in, oftast relaterade till kundens skräddarsydda, webbaserade system. Stor del av jobbet innebär felsökning av olika slag, både på server- och klientnivå. Man har möjlighet att till den mån man kan, lösa problemen själv. Kan man inte det ansvarar du för att ärendena eskaleras till rätt person. Detta innebär ett tajt samarbete med utvecklingarna, som oftast är de som kan lösa de problem som uppstår i systemen.

Publiceringsdatum
2015-08-04

Kvalifikationer
Vi vill att du har arbetat ett par år med någon typ av teknisk support av breda IT-miljöer och system och har grundläggande kunskaper inom MS Windows server 2003-2012, Windows 7 och MS SQL Server. Vi tror att du har erfarenhet från någon typ av kundsupport och är van vid att hantera- och koordinera supportärenden. Då systemen hos Slash X är webbaserade är det viktigt att du har grundläggande kunskaper inom webbtekniker såsom HTML, CSS, Javascript, olika webbspråk och databaser som exempelvis C# och IIS. Har du även erfarenhet av Episerver är det meriterande, då många av deras kunder kör systemen på det.

Du är noggrann och analytisk då arbetsuppgifterna ofta innebär felsökning i loggar och databaser. Det krävs att du är framåt, driven och självgående som person då rollen innebär mycket koordinering inom ärendehanteringen i form av att koordinera internt samt återkoppla till kund löpande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-03
Ange följande referens när du ansöker: Servicedesk
Ansökan kan skickas till e-postadress: robert.enestedt@slashx.se

Företag
Slash x AB

Adress
Slash x AB
Hornsgatan 172
11728 STOCKHOLM

Kontorsadress
Hornsgatan 172
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6751450
E-postadress: info@slashx.se

Jobbnummer
2376941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Slash x AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Slash x AB: