Servicedesk/Helpdeskpersonal

Recruitbyme i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Recruitbyme i Sverige AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Uppsala, Östhammar eller i hela Sverige

Till Polismyndigheten söker vi en konsult till uppdraget nedan:
I rollen som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen.

För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker har följande egenskaper:
• Du vet vad Service är för en användare och du uppskattar att ge det
• Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet
• Du är en positiv och social person
• Du är bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback

Arbetstider:
Vardagar 06:45 - 18:00, 8 h/dag exklusive lunch 30 min. Arbetet sker i skift inom angivet tidsspann och enligt schemalagd arbetstid. Vi arbetar med periodplanerad arbetstid som idag är på 6 veckorsperioder.

Eftersom vi arbetar 24/7/365 kan det även eventuellt bli aktuellt med viss schemalagd arbetstid på kvällar, nätter och helger utefter dialog med beställande chef. Den huvudsakliga arbetstiden för konsulterna kommer vara vardagar mellan 06:45-18:00.

Krav på kompetens:
Skallkrav:
Du ska ha gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT inriktning.
Du ska ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Du ska ha minst ett (1) års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
Du ska ha minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
Du ska ha minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
Du ska ha minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete Microsoft Windows Operativsystem. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
Du ska ha minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem
Du ska ha erfarenhet av remotehanteringsverktyg

Meriterande krav:
Erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD).
Erfarenhet av ITIL eller likvärdig process

Start: Januari 2023
Slut: Januari 2024, med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2022-09-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Recruitbyme i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Recruitbyme i Sverige AB (org.nr 559320-8654)

Arbetsplats
Recruitbyme

Jobbnummer
6945214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Recruitbyme i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Recruitbyme i Sverige AB: