Servicedesk / Helpdeskpersonal

JobBusters AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-03

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund som är en statlig myndighet söker vi en supporttekniker. I rollen kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera inkomna ärenden via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten i den mån det är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen. Din arbetsdag kommer att vara schemalagd på vardagar 8 tim/dag mellan 06:45 - 18:00. Arbetet sker i skift inom angivet tidsspann och enligt schemalagd arbetstid, med periodplanerad arbetstid på 6 veckorsperioder. Eftersom vår kund arbetar 24/7 kan det eventuellt bli aktuellt med viss schemalagd arbetstid på kvällar, nätter och helger utefter dialog.

Om företaget
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
Du har gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT
Du har +1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete Microsoft Windows Operativsystem
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem
Du har erfarenhet av remotehanteringsverktyg
Du är flytande i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD)
Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL eller likvärdig process

Dina personliga egenskaper
För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker vet vad Service är för en användare och uppskattar att ge det. Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet samtidigt som du är en glad och social person. Vidare är du bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback.

Ersättning
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2023-01-09 och uppdraget förväntas löpa ett år framåt, med goda chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund med placering i Stockholm. Innan start kommer du att behöva gå igenom en säkerhetsprövning då myndigheten ställer höga krav på konsultens säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Skicka in din ansökan redan idag, då vi går igenom ansökningar löpande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobbusters AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4628".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters

Kontakt
My Johansson
my.johansson@jobbusters.se
+46 73 713 82 13

Jobbnummer
7038468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: