Servicedesk analytiker
Eurofins NSC Sweden AB / Supportteknikerjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Lidköping,
Götene,
Skara,
Vara,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eurofins NSC Sweden AB i Lidköping,
Skövde eller i
hela Sverige Eurofins Sweden
Om Eurofins!
Eurofins är en av världens största laboratoriegrupper, med kemiska och mikrobiologiska analyser till kunder inom bland annat lantbruk, livsmedel och miljö. Vi är drygt 13 000 anställda i 34 länder över hela världen och cirka 1 miljard Euro i årlig försäljning.
Vi bidrar till global hälsa och säkerhet genom att leverera högkvalitativa analys- och rådgivningstjänster och samtidigt skapa möjligheter för våra anställda och ge värde åt våra aktieägare. Vår verksamhet och våra värderingar bygger på 4 hörnstenar; kundfokus, kvalitet, kompetens och laganda samt integritet (respekt, ansvarsfullhet).
Publiceringsdatum2013-04-05Dina arbetsuppgifterI rollen som servicedesk analytiker kommer du att arbeta med support och ta emot samtal samt ärenden via mail, telefon och ärendehanteringssystem från dina kollegor internt, främst från Sverige men vid behov även danska, norska och finska kollegor. Du skall kunna jobba i rollen som firstline agent men också behärska second line kompetens. Detta ställer krav på att du måste ha en mycket god analytisk förmåga på att lösa problem samtidigt är det av stor betydelse att du är social, pedagogisk och kan förmedla dina kunskaper inom IT-området till våra användare.
Huvudfokus ligger på att informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. I rollen som support är du delaktig i hela processen från att ta emot och registrera ett ärende, till att följa upp och rapportera tills ärendet avslutas och stängs.
Tjänsten innefattar varierande uppgifter som lösenord/kontohantering, klientsupport Win7/WinXP via fjärrsupport eller på plats, verksamhetsspecifika system (främst ta felanmälan och lägga till Backoffice), hantera beställningar av hårdvara, konton och telefonitjänster m.m.
Resor i tjänsten förekommer.
Kvalifikationer• Utbildning inom IT
• Minst sex månaders erfarenhet av firstline support
• Kunskaper i; Active Directory, Windows 7, Windows XP
• Goda kunskaper i Terminal server miljö
• Erfarenhet av Microsoft Office 2003/2007/2010 lokalt på PC
• Kunskaper i nätverk och TCP/IP
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Meriterande om du har Microsoft eller liknande certifiering
Dina personliga egenskaperFör att passa i rollen är du serviceminded, nyfiken och strukturerad. Du ska inte bara kunna lösa de tekniska delarna av problemen utan också i dialog med användaren kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är därför av stor betydelse att du är social, pedagogisk och kan förmedla dina kunskaper inom IT-området.
AnställningsvillkorTjänsten är en heltids tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Individuell/marknadsmässig lön tillämpas
Kontakt och ansökan
Tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut, så sök tjänsten redan idag!
Har du frågor angående tjänsten vänligen kontakta:
Brian Unenge, Nordic IT Infrastructure manager,
brianunenge@eurofins.se , 010-490 8058
Varför Eurofins?
Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är vår mest värdefulla tillgång och en förutsättning för vår framgång. För dig innebär detta en möjlighet att få delta i spännande och utmanande projekt vilket ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt. Samtidigt får du möjlighet att arbeta i ett företag som befinner sig en mycket spännande och expansiv fas.
Arbetstider och omfattning100% tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-15
Ange följande referens när du ansöker: 2013/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEurofins NSC Sweden AB
AdressEurofins NSC Sweden AB
Box 887
53118 Lidköping
Jobbnummer 1513652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.