Servicedesk agent till kund
InfoCare / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare i Malmö,
Sjöbo,
Hässleholm,
Sölvesborg,
Halmstad eller i
hela Sverige Vi söker nya drivna tekniska kollegor som är serviceminded, framåt och vill utvecklas tillsammans med InfoCare och våra kunder.
Som servicedesk agent förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas forutsättser vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. För tjänsten krävs minst 1 års erfarenhet från teknisk support/servicedesk/helpdesk eller liknande. En förutsättning för att tycka om och lyckas i arbetet är ett geniunt intresse för IT/teknik. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.
Erfarenhet av några av dessa kompetensområden områden krävs:
* Windows operativsystem (7/8/10)
* MS Office - Word/Excel/Powerpoint
* Outlook och Exchange
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Felsökning av printers
* Citrix
* Active Directory
* Något typ av ärendehanteringssystem
Mycket meriterande:
* Office 365
* Mer än 1 års erfarenhet inom teknisk support
Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.
InfoCare är störst i Norden på IT-infrastruktur gällande hårdvarusupport och är därmed en stor leverantör av teknisk support till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda kostnadsfria certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-03-17ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-14
Ange följande referens när du ansöker: 548/433
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
Proffsit@infocare.seFöretagInfoCare
AdressInfoCare
21120
21120 1280
Kontorsadress211 20
Jobbnummer 3382489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.