Serviceadministratör till Olympus

Hero / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Nu har du möjlighet att jobba på ett världsledande europeiskt företag inom medicinteknik.

Om bolaget:

För vår kund Olympus räkning söker vi nu en administrativ serviceresurs för ett 6 månaders uppdrag. Olympus är ett globalt bolag som grundades 1919 i Japan. Företaget har ett 80-tal anställda i Sverige och har blivit en ledande tillverkare av innovativ optisk och digital utrustning för för sjukvårds- och konsumentelektroniksektorerna. Olympus har i över 90 år lett utvecklingen av endoskopi- och mikroskopiprodukter. Olympus i Sverige omfattar tre divisioner: Medical Systems (medicinsk endoskopi, kirurgisk endoskopi och systemintegration), Scientific Solutions (microskopi och industri) och Imaging Systems (digitala kameror, kikare, diktafoner). Läs mer på (http://www.olympus.se/) www.olympus.se (http://www.olympus.se)

Arbetsuppgifter/Ansvar:

I rollen som administrativ serviceresurs kommer du att tillhöra Serviceavdelningen på Olympus. Teamet du skulle bli en del av består av 6 personer

Du kommer i rollen som Serviceadministratör hantera vanligt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen, främst i form av:

Administrativ reservdelshantering och uppdatering av lager i SAP

Administrativ hantering av låneinstrument i SAP

Besvara frågor från kunder via mail och telefon

Allmänt förekommande arbetsuppgifter på serviceavdelningen

Du kommer även att stötta dina kollegor med diverse administrativt arbetet.

Möjligheter:

Nu har du möjlighet att komma in i ett stort internationellt, ledande företag med god personalpolitik som satsar på sina anställda. Du kommer att arbeta på ett samhällsnyttigt företag där du kommer lära dig mycket. Söker du administrativ arbetslivserfarenhet från ett spännande företag? Sök tjänsten redan i dag!

Publiceringsdatum
2019-03-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan starta omgående. För denna tjänst kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper. Du är en person som gärna hjälper till där det behövs med en positiv och prestigelös inställning. Du kan snabbt sätta dig in i nya system att arbeta i, meriterande med erfarenhet i SAP eller Movex. Som lägst har du en avslutad gymnasial utbildning samt talar och skriver engelska flytande. Då vi arbetar med medicinsk-teknisk utrustning är det viktigt att du är noggrann och strukturerad.

Tillträde, omfattning och anställning:

Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Arbetet föreligger under kontorstider, heltid, med start omgående och beräknas pågå 6 månader. Olympus tillämpar flextid och 37,5 timmars veckoarbetstid. Kontoret ligger i Solna, norr om Stockholm.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark madelaine.roosmark@hero.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelaine Roosmark madelaine.roosmark@hero.se +46709306645

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
4661743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: