Serviceadministratör/Planerare

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till vår kunds Servicecenter i Slagsta söder om Stockholm söker vi en Serviceadministratör för servicearbeten. Servicearbetena utförs av servicetekniker samt samarbetspartners i regionen.

Hur ser din arbetsdag ut?
Arbetet innebär i huvudsak att fakturera servicejobb och stödja vår regionala servicechef. Du kommer att säkerställa att det finns rätt underlag för att avsluta samt eventuellt skapa fakturor, bekräfta material på order, justera kostnader etc. I funktionen ingår även att hålla regionkontoret à jour med diverse avvikelselistor och order som inte går att avsluta, samt proaktivt vara delaktig i arbete kring detta.
Vidare kommer du ha uppföljning av öppna reservdelsorder och vid behov skicka Delivery Time Request (DTR).

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Fakturera och kreditera utfört servicearbete i SAP
• Följa upp öppna reservdelsorder från PTD med DTRs där så behövs
• Registrera serviceorder och arbetssedlar
• Sköta inköp av kontorsmaterial.
• Initiera förbättringar vad gäller serviceadministration och då främst vad gäller stängning och/eller fakturering av servicejobb
• Kontakta kunder via telefon och e-mail när betalningstvist uppstår.
• Kreditera när så behövs efter överenskommelse med servicechef
• Sammanställa orderbacklogg (WIP) och fellistor till respektive regionkontor på regelbunden basis
• Försöka finna lösningar på order som inte går att stänga
• Initiera förbättringspotential vad gäller serviceadministration och då främst vad gäller stängning och/eller fakturering av servicejobb. Det kan dels beröra de egna arbetsuppgifterna, men även andra funktioner inom hela eftermarknadsorganisationen. Detta kan ta sig uttryck dels genom planerad utbildning av kollegor, men också i att bistå löpande vid enskilda frågor per telefon eller via e-post.
• Delaktighet i nyanställdas utbildning och introduktion till arbetsuppgifter
• Låsa upp order som fastnat i systemet
• Vid semesterperiod hjälpa till/bistå med arbetsuppgifter som normalt ligger på planerarfunktionen

Ansvar och befogenheter:
• Ansvarar för att hålla sig uppdaterade och efterfölja arbetsmiljöpolicy, arbetsmiljömål samt de delar av IMS som berör det egna arbetet.
• Ansvarar för att bidra till utvecklingen av arbetsmiljöarbetet genom att exempelvis utnyttja möjligheten att lämna förbättringsförslag samt föra en dialog kring arbetsmiljöfrågor vid möten, skydds-och miljöronder etc.
Du har befogenhet att neka ett arbete om någon risk för liv, hälsa och eller allvarliga miljöeffekter är uppenbar.

Vem trivs här?
Du har erfarenhet från arbete med fakturering och sifferarbete samt praktisk eller teoretisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet. Vidare har du god teknisk förståelse och har goda kunskaper i användning av Windows,
Lotus Notes och Excel.
Du har också goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Publiceringsdatum
2016-04-25

Dina egenskaper
• God administrativ förmåga
• Mycket god förmåga att omsätta kundinformation till affärsmöjligheter
• Mycket god förmåga att prioritera
• Stresstålig och flexibel
• Förmåga att uppträda kundorienterat i alla situationer
• Kunna "hålla många bollar i luften" med bibehållen planeringsförmåga.
• Strukturerad

Vad erbjuder vi?
Ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Peder Andersson på peder.andersson@adecco.se .

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-08
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Andersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2803484

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: