Service-desk agent till välkänd koncern
Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill gå vidare i din karriär som supporttekniker till ett välkänt och etablerat bolag i stan. Du kommer att agera SPOC för alla IT-relaterade ärenden inom koncernen. Du kommer att vara en del av ett dedikerat team som sitter på huvudkontoret baserat i centrala Göteborg.
Start är så snart som möjligt för rätt person.
Publiceringsdatum2022-08-25Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker i servicedesk kommer du som Single Point of Contact att hantera ärenden 1st/2nd line. Du kommer att hantera ärenden i ärendehanteringssystem, ta emot ärenden via telefon, mejl och chatt. Den största delen av ärendena hanteras remote. Ärenden dokumenteras löpande och du kommer att arbeta aktivt med att utveckla den befintliga kunskapsdatabasen. Du kommer att arbeta i Windowsmiljö och agera support för över 2000 system och applikationer.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas har du tidigare erfarenhet av IT-support och kundservice. Du har ett stort IT-intresse och har en god problemlösningsförmåga. Din vardag på jobbet blir självklart mer givande om du genuint uppskattar att hjälpa människor med deras IT-relaterade problem.
Du har tidigare erfarenhet av rollen som IT-supporttekniker i Windowsmiljö. Du har goda kunskaper svenska men även i engelska då du förutom svenska användare kommer att hjälpa användare baserade i andra länder där koncernen bedriver verksamhet.
Du rapporterar till chef för support/servicedesk.
Företaget erbjuder dig möjlighet att utvecklas i din roll som supporttekniker på en stor arbetsplats med varierad problemlösning i din vardag på jobbet. Du kommer att vara en del av ett gott gäng som alla arbetar stenhårt för att driva supportfunktionen framåt och att ge användarna bästa tänkbara service.
Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Åkesson på tfn: 0734-159 351 eller
linda.akesson@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCentric Professionals AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1661414662481".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693),
http://www.centric.eu Kontakt Centric_SE
linda.akesson@centric.eu +46 734 159 351 Jobbnummer 6917330
Observera att sista ansökningsdag har passerat.