Service Team Manager F&B, Scandic Örebro Central

Scandic Hotels AB / Kockjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kockjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Örebro, Västerås, Norrköping, Karlstad, Linköping eller i hela Sverige

Service Team Manager F&B till vårt nya, coola hotell i Örebro!

Bredvid Resecentrum växer Örebros nya entré fram och upp mot himlen. Här huserar nya Scandic Örebro Central, beläget mitt i den vibrerande stadsdel som växer fram och där hotellet blir knutpunkten.
Hotellet är intimt, flexibelt och levande med ett hjärta som bultar för personlig service. Lobbyn är utformad som ett vardagsrum, avdelat med gröna gardiner av växtlighet och strösslat med mjuka fåtöljer och bekväma stolar för att bjuda in till lika delar arbete och fritid. Hotellet öppnar mars 2022 - nu börjar vi rekrytera!

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, utvecklar och engagerar teamet att ta ansvar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Vad innebär rollen?

Som Service Team Manager för F&B har du det övergripande ansvaret för hotellets mat- och dryckeserbjudande och leder teamen i restaurang, kök och bar. Tillsammans säkrar ni en hög servicenivå och ett erbjudande som möter gästernas önskemål vid såväl frukost, lunch och middag. Hotellets restaurang & lobby är en skön miljö där våra gäster äter, lobbyjobbar eller träffar sina vänner. Menyn är modern och medveten med fokus på hållbarhet. Fokus för dig och ditt team är att ge gästerna service i världsklass och rätterna är därför enkla att förbereda i vårt barkök och kan varieras beroende på säsong och önskemål.

Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare och skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du en del av den dagliga driften och ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare som vill vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du förstår nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss leder du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll, relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du är van att arbeta i olika systemstöd, har en god administrativ förmåga och gärna erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Hotellet öppnar 21 mars 2022, tillträde sker i feb-mars. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. I denna rekrytering använder vi oss av tester som en del av urvalet.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-11-29

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scandic Hotels AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009), https://www.scandichotels.se/

Arbetsplats
Scandic Hotels Sverige

Jobbnummer
6137072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Hotels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Hotels AB: