Service Strategy Manager
Fujitsu Services AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu Services AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Gävle,
Nacka eller i
hela Sverige Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 1100 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter.
Fujitsu i Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i 70 länder och huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu är i dag ledande inom Lean IT i Sverige. Fujitsu prioriterar miljöarbetet - ett exempel är datorer certifierade för den Nordiska Svanen samt EnergyStar-anpassade servrar. För mer information vänligen besök:
http://se.fujitsu.comPubliceringsdatum2011-02-09Om tjänstenLeveransorganisationen av IT- och infrastruktur relaterade tjänster söker en Service Strategy Manager. Avdelningen arbetar med att leverera reella kundfördelar genom smarta lösningar och effektivitetshöjningar genom att arbeta proaktivt och innovativt, automatisera där det är möjligt, och samarbetar med interna och externa underleverantörer. Vi arbetar strukturerat och använder ITIL best practice som vårt ramverk.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Etablera, förvalta och vidareutveckla tjänstekatalogen med avseende på struktur, metoder, processer, mallar etc.
• Etablera, förvalta och vidareutveckla internhandel och kostnadsmodell för tjänstekatalogen med avseende på övergripande struktur, processer, metoder, kalkylmodeller, mallar etc.
• Att tillsammans med affärsutvecklingen, de svenska leveransenheterna och ekonomi kontinuerliga anpassa, utveckla och effektivisera tjänsteportföljen.
• Att aktivt jobba tillsammans med Fujitsu Nordic och Fujitsu Global med att vidareutveckla och anpassa den svenska tjänstekatalogen och kostnadsmodellen efter nordiska och globala initiativ och möjligheter.
Krav på arbetssökande
Kompetenser• Högskoleutbildning eller motsvarande.
• Dokumenterad erfarenhet från design och implementering av tjänstebeskrivningar, kostnadsmodeller och kalkyler.
• God kännedom om grundläggande ekonomiska termer och kalkylmodeller.
• Erfarenhet av arbete med Service Desk och driftorganisationer.
• Lång dokumenterad teknisk kompetens och förståelse för leverans av IT-tjänster inom outsourcing.
• Erfarenhet arbete i en global organisation och med globala leveranser.
• Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaperDu är självgående, driven och van att arbeta tillsammans med många olika intressenter i en stor organisation. Du har en naturlig fallenhet för att arbeta både strategiskt och operativt samt en hög känsla för kvalitet och detaljer. Vidare är du en dokumenterat erfaren lagspelare med hög kommunikationsförmåga och har lätt att samarbeta i grupp.
På Fujitsu strävar vi efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter.
Placering:Kista
Anställningsform:Tillsvidare
Start:Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
För ytterligare information eller frågor kring tjänsten kontakta:
henrik.carlsson@se.fujitsu.comVälkommen med din ansökan så snart som möjligt då rekrytering sker löpande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagFujitsu Services AB
AdressFujitsu Services AB
Box 40
16493 Kista
Jobbnummer 846063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.