Service Request Order Specialist Scania IT

Scania IT / Datajobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania IT i Södertälje, Oskarshamn eller i hela Sverige

Scania IT servar Scaniakoncernen med systemutveckling, IT-drift och infrastruktur. Vårt uppdrag är att förse Scanias globala affärsverksamhet med innovativa och robusta IT-lösningar. Scania IT har ca 900 anställda och finns representerat i Sverige, Holland, Frankrike, Belgien, Latinamerika och Indien.

Service Request Order Specialist Scania IT

Till gruppen Service Request söker vi nu Service Request Specialist.
Gruppen ansvarar för administration av orderhantering gällande hård-/mjukvara för datorer, printrar men även jobba inom flödet för utbyte av datorerna samt administrering av trådlösa gästkonton.
Ett av våra strategiska mål är att effektivisera administrationen genom att förbättra de automatiska orderflödena samt att erbjuda ett bra verktyg, OrderIT, för att få användarna att beställa det mesta själva.

Service Request tillhör sektionen Service Desk på Scania IT. Gruppen består idag av 5 medarbetare och inom sektionen är vi idag ca 60 anställda och konsulter som jobbar med den dagliga supporten av Scanias IT produkter till alla våra bolag inom Scania koncernen.

Vi söker nu en person som ska axla rollen som Order Support Specialist i vårt beställningsflöde samt ska ansvara för dagens FAQ och E-learning som finns i beställarverktyget OrderIT.

Publiceringsdatum
2016-04-22

Arbetsuppgifter
I din roll som Service Request Specialist kommer du att vara en viktig del i leveranskedjan ut mot våra slut användare och tjänsteansvariga på Scania IT. Våra kunders behov varierar från det industriella standardiserade till det mer flexibla marknadsbolaget, vilket ställer höga krav på oss att ge den bästa tänkbara servicen, oberoende vilken kund det är.

Dina huvudsakliga arbetsområden kommer att vara:
• Delta i våra dagliga leveranser, Level 2 support (ordrar, replacement och incidenter)
• Vara delaktig i utvecklingen och förbättringsarbetet kring våra stödverktyg, tjänster samt processer och flöden.
• Delta i olika forum för att förbättra vårt flöde kring beställningar, både internt och externt
• Ansvarar för den FAQ och E-learning som finns i OrderIT
Din profil .Du har en examen inom IT från högskola eller Universitetsutbildning
• Du har ett användarfokus för att vilja ge den allra bästa supporten för våra användare och kollegor
• Du har tidigare jobbat med arbetsuppgifter inom kundsupport gällande tex orderhantering eller IT relaterade frågor inom level 1 eller 2. Meriterande är om detta även skett inom Scania IT.
• Du är lyhörd, ödmjuk, stresstålig, noggrann, analytisk och kreativ förmåga
• Då du kommer ha mycket kontakt med användarna på Scania, som är ett globalt företag, så kräver det mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift, samt flytande svenska.
• En förutsättning att lyckas här är att du är prestigelös samt har en god kommunikativ och social förmåga.
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Tjänsten är placerad i Södertälje och bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress till ett förmånligt pris.

Ytterligare information
Kontakta gärna Mikael Tammi (Scania Rekryteringscenter), 08-553 711 74 eller Robert Nägling (Gruppchef Service Request), 08-553 700 60

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-03
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev och CV.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20161347

Företag
Scania IT

Adress
Scania IT
15127 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55385000

Jobbnummer
2800592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania IT: