Service Product Manager

Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
2015-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Product Manager" (publicerad 2017-04-28) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB i Stockholm, Eskilstuna, Västerås, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Ericsson Local Services AB är ett bolag inom Ericsson-koncernen. Vi levererar fälttjänster inom telekom- och energibranscherna. Vi befinner oss i ett expansivt skede, och utökar vår verksamhet genom en utökning av de kontrakt vi levererar på inom telekom, men också genom att applicera vår kunskap, processer och verktyg på nya branscher.

Vi är idag drygt 350 medarbetare, främst i södra delen av Sverige.

Kulturen i företaget präglas av öppenhet och ett stort mått av eget, personligt ansvar för att arbetet utförs på bästa möjliga sätt. Vi värdesätter en hög grad av produktivitet, goda resultat och engagemang hos alla som jobbar hos oss.

Som Service Product Manager (SPM) är du ansvarig för att inom Ericsson Local Services (LSS) säkra att Ericssons totala åtagande, för utpekat avtalsområde, uppfylls mot kund. SPM koordinerar och kostnadsätter alla tjänster innan avtalet, för att sedan transformera dessa avtal till interna strategier och processer för leverans med fokus på att uppnå kundnöjdhet och ekonomisk effektivitet. SPM jobbar tillsammans med chefer för Leverensenheterna (Service och Projekt) för att utveckla en operationell modell som motsvarar kraven på kundnöjdhet och ekonomi. SPM rapporterar till Head of Service Product Management.

Publiceringsdatum
2015-02-20

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Service Product Manager kommer du att definiera, dokumentera samt implementera en leveranslösning som uppfyller samtliga krav på kundnöjdhet och ekonomi inom ett avtalsområde. Vidare kommer du att analysera produktionsprocesser och identifiera orsaker, samband och avvikelser, återigen med avseende på att säkra kundnöjdhet och ekonomiskt utfall.   

Din uppgift är också att utveckla framgångsrika och aktiva relationer med kunden. I samtliga operativa möten och dialoger representerar du Ericsson. Till det jobbar du också med att identifiera ytterligare behov, inom ramen för avtalet, hos kunden och driva denna möjlighet framåt i syfte att öka lönsamheten. Säkerställa så att fakturering genomförs korrekt och inom tidsramen samt hålla utbildning inom avtal gentemot organisationen, ingår också i tjänsten.  I detta fall är vår avtalskund Telia.

Exempel på arbetsuppgifter:  

•         Analysera och identifiera samband mellan åtgärder/aktiviteter i tjänsteproduktionen och SLA-utfall

•         Kontinuerligt, genom löpande avtalsanalys, identifiera och driva förbättringsåtgärder

•         Löpande genomföra uppföljningar och rapportera KPI: er och deras utfall

En del resor ingår i tjänsten. 

Kvalifikationer
För denna tjänst är det viktigt att du kan se helhetsperspektivet och snabbt kan skifta till detaljnivå när de behövs. Du bör ha minst tre års arbetslivserfarenhet av en liknande tjänst.

Vi söker dig som har goda kunskaper i ekonomi, terminologin och ekonomiska modeller för industriserviceverksamhet. Du ska ha en övergripande förståelse för processflödet och kunna analysera problematik och utmaningar. Du ska kunna bearbeta stora mängder data, identifiera orsaker och samband. Vidare ska du ha erfarenhet av att omvandla affärsplaner och analyser till praktiska tillvägagång sätt i form av leveranslösningar inom en serviceverksamhet.  Exempelvis genom att bryta ner ekonomiska analyser i aktiviteter samt skapa processer, rutiner och riktlinjer som går i linje med ställda krav på kundnöjdhet och ekonomi.  Kundkontakt och erfarenhet av förhandling är också något du ska ha tidigare arbetslivserfarenhet utav.

God kunskap om telekom och nätdrift generellt, samt aktuellt avtalsområde i synnerhet, är starkt meriterande. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet från att arbeta med Telia är också meriterande. Du är en god kommunikatör och kan kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du analytisk och initiativrik, du ser möjligheter och lösningar. Du är en god lyssnare och van att ha många kontaktytor. Vidare är du utåtriktad, en van förhandlare med skinn på näsan samt står på dig när det är befogat och kan argumentera för din sak.

Kontaktuppgifter

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jonna Råstedt, jonna.rastedt@ericsson.com , 072-507 36 63. Du söker tjänsten via www.ericsson.se/lss , vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 8/3. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Arbetstider och omfattning
Kontorstider x

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonna Råstedt 072-507 36 63

Företag
Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB

Adress
Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB
Box 4022
43304 Jonsered

Kontorsadress
Kanalstråket 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2176110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ericsson Local Services AB Ericsson Local Services AB: